Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Erfaring med nedvejning.dk

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2010 kl. 12:10

Hej. Jeg overvejer at købe en Seat Altea på gule plader, men inden jeg haster mig ud i det vil jeg høre om der er nogen som har erfaring med nedvejning.dk og nedvejning generelt. Jeg overvejer at købe en Seat Altea fra 2005-2006 benzinmodel i prisklassen ca. 65000 - 85000. Nogen der kan hjælpe mig? Er firmaet pålideligt og kan det lade sig gøre (læs: betale sig) med sådan en Seat model? På forhånd tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-08-2010 kl. 13:05

Så vidt jeg ved, har skat fornyligt lukket af for muligheden for nedvejning!.

Frank Lind Hjermitslev

Frank Lind Hjermitslev
bruger siden
03-05-2006

11-08-2010 kl. 20:57

Du kan stadigvæk nedveje, men gevinsten ved hvideplader er ikke så stor.

Jeg nedvejede selv min Altea, du skal bare have en type godkendelse på din Altea, den skulle de fleste synshaller have modtaget fra Seat/SMC. Så har du ihvertfald sparet det nedvejning.dk skal have.

Når Alteaen er synet/nedvejet i Synshallen skal du forbi SKAT og aflevere dine papirer, når det så engang efter flere mdr. bliver din tur sender SKAT dig et stykke papir med det beløb de mener nedvejningen skal koste. Det kan du anke, betale eller smide væk. Kontakt din synshal, de må have prøvet det mange gange efterhånden.

Jeg nedvejede den med henblik på hvideplader, men elles ville det tage mig 2,5 år før jeg havde tjent nedvejningen ind, men som nedvejning.dk skriver afhænger det af salgs værdi osv.