Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Er ny til Danmark - er lidt forvirret om et par ting
Craig Reumert
bruger siden
16-07-2011
16-07-2011 kl. 07:39
Er relativ ny til den dansk bilmarked (og Danmark - gud bevar google translate) og er forviget over et par ting:
#1: Rustbeskyttelse. Jeg har boet i flere lande, hvoraf ingen jeg forestiller mig at være meget anderledes end Danmark, og ingen af dem havde nogen besættelse med rustbeskyttelse ud over, hvad producenten i første omgang giver.
Er der noget specielt om danske vejr? (nej), eller det salt de bruger, eller er det noget andet?
#2: Værditab: Formentlig på grund af pris-effekt af bilafgift, forventer folk deres biler for at være pålidelige på et langt højere km tal end i mange andre lande, bortset fra måske på Balkan.
Jeg ved det er svært at generalisere, men hvor jeg er fra ville 90% af mennesker købe ikke en bil med 150,000 km på uret, men det er tilsyneladende ikke meget af et problem her i DK. Det afspejles i en værditab der - til mine øjne - ikke at anerkende udgifterne til de km, som bilen har kørt.
Nå. Beklager - der kunne have været kortere, men ville sætte pris på en vis indsigt i disse to spørgsmål, som forvirre mig
Dette indlæg blev 16-07-2011 07:40 redigeret af dets forfatter.