Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Er hvide biler pæne?

Profil slettet

Profil slettet

02-04-2008 kl. 21:15

I øjeblikket vil man tilsyneladende have os til at synes hvide biler er det rigtige. Sjovt nu da sorte biler er de mest solgte. Jeg tror ikke på man i Danmark kan få folk til at vælge en "ISS" bil når den jo koster hvad der svarer til en årsløn. Vi vælger det sikre: sorte , sølv- og koksgrå biler. Jeg kan huske sidst hvid var en modefarve indenfor biler. Det er ca. 25 år siden og der gik ikke mere end 2-3 år før det absolut var en yt-farve igen. Hvad tror i ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

03-04-2008 kl. 08:22

Det synes jeg bestemt, men det afhænger utroligt meget af designet.
Generelt vil jeg give Jesper ret - bl.a ingen sorte lister, så er designet ødelagt.
Ville dog ønske at der var flere biler med farver...

Sidst rettet: 3/4-08

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

03-04-2008 kl. 11:28

Jeg købte en hvid bil for et par år siden. Kanonbillig - netop på grund af farven - nu vil jeg kunne sælge den til 'normal'-pris - det er fedt! Om den er pæn - tja, først syntes jeg, den var underlig, men man vænner sig jo til meget. Nu mener jeg egentlig, den er helt almindeligt pæn.
Rust? Altså min bil - som er fem år gammel - er ikke rusten. Men gamle rustne biler er da aldrig pæne, og det træder tydeligt frem på netop en hvid bil.
Som jeg husker det, skal vi tilbage til midten af '80'erne for at finde de hvide biler igen. Specielt Mitsubishi Lancer/Colt og Ford Sierra husker jeg. Og Opel Kadett og Ascona.
Jeg er enig med Henrik om, at de hvide holdt sig smarte i længere tid den gang - indtil omkr. 1990, hvor mange biler var røde. Corolla - især!?

Jeg har ikke problemer med at holde min bil pæn og ren i sommerhalvåret. Om vinteren er den trist og grim - som de fleste andre.

Købte jeg en ny bil, ville jeg ikke vælge en hvid...

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

03-04-2008 kl. 12:50

Faktisk er hvide biler på verdensplan den mest solgte farve. I europa er det blot ikke tilfældet.

Alan Yucel

Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003

03-04-2008 kl. 17:05

Hvide biler er kommet for at blive.

I 2008 er 22% af alle solgte biler i hvid farve!

Og i USA har det været den meste solgte farve, og de har altid haft hvide biler siden 1950'erne...

Den eneste grund til at hvid ikke har været solgt på markedet indtil idag er fordi folk tænkte kun på værditabet. Men da markedet og efterspørgslen er steget de sidste 5 år i EU, er der mange der tør at vælge hvis. Og nyere hvide biler rustner ikke! de bruger stadig lakering osv, som de gør med almindelig metalfarver.

Jeg har selv en hvid bil, og min næste sommerbil, kommer også til at være i hvid.

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2009 kl. 19:27

Holder farven hvid stadig??

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-05-2009 kl. 22:15

Er hvide biler pæne???

Tjaa, jeg hører til den årgang der har gået med "gulerodsbukser" og "Kassebukser"( det er ikke pis, det hed de faktisk) og for at det ikke skal være løgn, så havde jeg også høje støvler og når jeg gik i byen en velourskjorte.
ALLE var dengang enige om at de var pæne, og hvad skete der??

jo, efterhånden som ALLE fik disse ting, så måtte man jo finde på noget andet at gå med hvis man skulle kunne føre sig frem :-)
Derfor lige pludselig, var alt mit fine og sindsygt dyre tøj PINLIGT at gå med :-(

Sidst hvide biler var på mode, gik det på samme måde, der blev simpelthen solgt alt for mange, og lige pludseligt ville INGEN købe en hvid bil.
Sådan tror jeg ikke at det kommer til at gå denne her gang, folk er mere forsigtige med nye farver.
Sølvmetal derimod, jeg har talt med flere som under ingen omstændigheder vil have en sølvfarvet bil for det har alle jo.

bortset fra al den snak, så syntes jeg at visse biler er superflotte i hvide, men jeg tror ikke at jeg vil have min næste nye bil i hvid.

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

20-05-2009 kl. 22:58

Jamen der er ingen tvivl om at hvid er den "rigtige" farve lige pt. Men det er den absolut ikke om 3-4 år. Selvfølgelig er en helt ny hvid bil lækker at se på. Men den bliver hurtigt trist at se på.

Jeg ville under ingen omstændigheder vælge en hvid bil, jeg vil hellere holde mig til de sikre farver, som Sort, sølv, Grå, eller koks eller der omkring. De farver er som regel og de pæneste...

Profil slettet

Profil slettet

21-05-2009 kl. 10:39

Fordomme er der mange af, jeg har haft en hvid pug 106 rallye fra 1994 med over 200.000 km på tælleren og den havde ikke skyggen af synlig rust, der er naturligvis rust i undervognen men det har alle biler jo.

Så det med ræverøde hvide biler, den holder altså ikke altid.

Er også pt vild med hvide biler !!!!!! køre dog i en koksgrå da man ikke kunne få den i hvid den gang, det kan man så idag :-(

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-05-2009 kl. 10:41

Den der med at hvide biler ikke bliver så varme inden i, er altså en myte.
For nogle år siden lavede FDM en enkel test, hvor de lagde et thermometer ind i en stribe biler i forskellige farver og satte bilerne i solen, der var stort set INGEN forskel i kabinetemperaturen.

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2010 kl. 20:25

Holder farven hvid stadig ??

Mit indlæg er nu 2 år gammelt og jeg må nok erkende at i 08´og til nu holdt farven hvid..... Især synes jeg Audi og Mercedes er ultra cool i hvid, men det er jo også luksusbiler; er KIA i hvid cool ? måske, men ikke i morgen er mit gæt !?
Sjovt at ældgamle biler i hvid pludselig er smarte - har set 20 år gamle Golf cabriolet i hvid som er hip !
Jeg er traditionel, men tillykke til jer som satsede for 2 år siden og købte en hvid bil. I er stadig hippe, men er i, i morgen ??????
Jeg selv køber også næste gang sølvmetalic :-)

bruger siden
11-12-2004

22-06-2010 kl. 11:17

For mig at se er hvid en modefarve lige pt. Hvornår den bliver umoderne igen ved jeg ikke.

Men det er vel også et spørgsmål om smag. Nogle kan lide det, andre kan ikke.

Jeg synes også at bilen man har i tankerne skal kunne bære farven. Nogle ser det meget godt ud til, især de meget dyre biler. Og andre ser det forfærdeligt ud på. Nogle ser faktisk lidt plastikagtige ud i hvid.

Jeg er stadig til hver en tid til Sort, Sølv, Koks eller mellemgrå.
Udelukkende fordi jeg synes de ser absolut bedst ud. At de så også er de mest fornuftige farver mht værditab, ja det er jo bare et plus for mig.

Jonas Gynther Sørensen

Jonas Gynther Sørensen
bruger siden
11-02-2004

23-06-2010 kl. 11:31

I forhold til mode, kan der måske være noget om at der de seneste par år er kommet flere hvide biler på gaden. Men min Audi 100 fra 1992 er også hvid. I mit tilfælde synes jeg bare at det gør min Audi lidt friskere at se på og knap så meget "Morfar" ;-)

Jeg er overrasket over hvor nem farven er at holde. Jeg vasker ikke bilen oftere end jeg før har gjort med andre farver.

Og så er jeg også tilhænger af at hvide biler ikke skal have store sorte plastik kofangere eller for mange sorte lister. Som en ældre Astra eller Golf2. Så hellere indfarvede kofangere.

De rigtige fælge, en toning af de bagerste sideruder og evt. sænkning til en hvid bil - gør den også ekstra fed i mine øjne :-) Men det hjælper jo på så mange biler/farver.

bruger siden
11-12-2004

23-06-2010 kl. 23:34

hvis man snakker 20.000 kr? I de dyrere biler kan det meget let nå op i det man kan få ekstra, hvis man har den "rette" farve

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

26-06-2010 kl. 18:32

ftp://87.48.155.100/Mondeo_2011_02.jpg