Bilbasen Forum
Er hvide biler pæne?
Profil slettet
02-04-2008 kl. 21:15
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
03-04-2008 kl. 08:22
Generelt vil jeg give Jesper ret - bl.a ingen sorte lister, så er designet ødelagt.
Ville dog ønske at der var flere biler med farver...
Sidst rettet: 3/4-08
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
03-04-2008 kl. 11:28
Rust? Altså min bil - som er fem år gammel - er ikke rusten. Men gamle rustne biler er da aldrig pæne, og det træder tydeligt frem på netop en hvid bil.
Som jeg husker det, skal vi tilbage til midten af '80'erne for at finde de hvide biler igen. Specielt Mitsubishi Lancer/Colt og Ford Sierra husker jeg. Og Opel Kadett og Ascona.
Jeg er enig med Henrik om, at de hvide holdt sig smarte i længere tid den gang - indtil omkr. 1990, hvor mange biler var røde. Corolla - især!?
Jeg har ikke problemer med at holde min bil pæn og ren i sommerhalvåret. Om vinteren er den trist og grim - som de fleste andre.
Købte jeg en ny bil, ville jeg ikke vælge en hvid...
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
03-04-2008 kl. 12:50
Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003
03-04-2008 kl. 17:05
I 2008 er 22% af alle solgte biler i hvid farve!
Og i USA har det været den meste solgte farve, og de har altid haft hvide biler siden 1950'erne...
Den eneste grund til at hvid ikke har været solgt på markedet indtil idag er fordi folk tænkte kun på værditabet. Men da markedet og efterspørgslen er steget de sidste 5 år i EU, er der mange der tør at vælge hvis. Og nyere hvide biler rustner ikke! de bruger stadig lakering osv, som de gør med almindelig metalfarver.
Jeg har selv en hvid bil, og min næste sommerbil, kommer også til at være i hvid.
Profil slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
20-05-2009 kl. 22:15
Tjaa, jeg hører til den årgang der har gået med "gulerodsbukser" og "Kassebukser"( det er ikke pis, det hed de faktisk) og for at det ikke skal være løgn, så havde jeg også høje støvler og når jeg gik i byen en velourskjorte.
ALLE var dengang enige om at de var pæne, og hvad skete der??
jo, efterhånden som ALLE fik disse ting, så måtte man jo finde på noget andet at gå med hvis man skulle kunne føre sig frem :-)
Derfor lige pludselig, var alt mit fine og sindsygt dyre tøj PINLIGT at gå med :-(
Sidst hvide biler var på mode, gik det på samme måde, der blev simpelthen solgt alt for mange, og lige pludseligt ville INGEN købe en hvid bil.
Sådan tror jeg ikke at det kommer til at gå denne her gang, folk er mere forsigtige med nye farver.
Sølvmetal derimod, jeg har talt med flere som under ingen omstændigheder vil have en sølvfarvet bil for det har alle jo.
bortset fra al den snak, så syntes jeg at visse biler er superflotte i hvide, men jeg tror ikke at jeg vil have min næste nye bil i hvid.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-05-2009 kl. 22:58
Jeg ville under ingen omstændigheder vælge en hvid bil, jeg vil hellere holde mig til de sikre farver, som Sort, sølv, Grå, eller koks eller der omkring. De farver er som regel og de pæneste...
Profil slettet
21-05-2009 kl. 10:39
Så det med ræverøde hvide biler, den holder altså ikke altid.
Er også pt vild med hvide biler !!!!!! køre dog i en koksgrå da man ikke kunne få den i hvid den gang, det kan man så idag :-(
H P
bruger siden
06-01-2004
22-05-2009 kl. 10:41
For nogle år siden lavede FDM en enkel test, hvor de lagde et thermometer ind i en stribe biler i forskellige farver og satte bilerne i solen, der var stort set INGEN forskel i kabinetemperaturen.
Profil slettet
19-06-2010 kl. 20:25
Mit indlæg er nu 2 år gammelt og jeg må nok erkende at i 08´og til nu holdt farven hvid..... Især synes jeg Audi og Mercedes er ultra cool i hvid, men det er jo også luksusbiler; er KIA i hvid cool ? måske, men ikke i morgen er mit gæt !?
Sjovt at ældgamle biler i hvid pludselig er smarte - har set 20 år gamle Golf cabriolet i hvid som er hip !
Jeg er traditionel, men tillykke til jer som satsede for 2 år siden og købte en hvid bil. I er stadig hippe, men er i, i morgen ??????
Jeg selv køber også næste gang sølvmetalic :-)
bruger siden
11-12-2004
22-06-2010 kl. 11:17
Men det er vel også et spørgsmål om smag. Nogle kan lide det, andre kan ikke.
Jeg synes også at bilen man har i tankerne skal kunne bære farven. Nogle ser det meget godt ud til, især de meget dyre biler. Og andre ser det forfærdeligt ud på. Nogle ser faktisk lidt plastikagtige ud i hvid.
Jeg er stadig til hver en tid til Sort, Sølv, Koks eller mellemgrå.
Udelukkende fordi jeg synes de ser absolut bedst ud. At de så også er de mest fornuftige farver mht værditab, ja det er jo bare et plus for mig.
Jonas Gynther Sørensen
bruger siden
11-02-2004
23-06-2010 kl. 11:31
Jeg er overrasket over hvor nem farven er at holde. Jeg vasker ikke bilen oftere end jeg før har gjort med andre farver.
Og så er jeg også tilhænger af at hvide biler ikke skal have store sorte plastik kofangere eller for mange sorte lister. Som en ældre Astra eller Golf2. Så hellere indfarvede kofangere.
De rigtige fælge, en toning af de bagerste sideruder og evt. sænkning til en hvid bil - gør den også ekstra fed i mine øjne :-) Men det hjælper jo på så mange biler/farver.
bruger siden
11-12-2004
23-06-2010 kl. 23:34
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007