Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Er du tilfreds med din Hyundai-forhandler?

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2010 kl. 20:30

Er der andre end mig der har haft dårlige oplevelser med visse Hyundai-forhandlere i området nord for Århus - i forbindelse med pris-forhandling? (jeg vil ikke bruge plads på at uddybe det nærmere) - men bare høre om der er andre der har oplevet noget de ikke var tilfredse med). Iøvrigt kan man ikke kontakte Hyundai-importøren pr. mail (jeg kan ihvertfald ikke finde en mail). Så man skal skrive/ringe - det virker ihvertfald ikke særligt service-orienteret - men bekvemt for Hyundai.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2010 kl. 20:55

Måske det var en ide at beskrive dit problem/oplevelsen...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2010 kl. 21:17

Jamen det handler om deres opførsel - jeg synes selv jeg opfører mig ordentligt og kommer med fornuftige forhandlingsudspil. Men jeg har simpelthen været ude for, at et par stykker "lægger mig på is". Lige så snart man begynder på, at vil have rabat - så svarer de ikke på mails man sender. Når man ringer får man svaret jeg: ringer tilbage og det gør de så ikke. Og når man så har gjort det nogle gange så mister man tålmodigheden og spørger hvorfor: ja så kan det være byttebilen de ikke vil have eller at de bare overhovedet ikke vil give rabat - det svar kunne de jo bare have givet med det samme, så kunne de have sparet mig for besvær - og besvær får de jo også selv når kunden går dem lidt på klingen. Ofte giver kunden vel op når de ikke har svaret tilbage nogle gange - så må kunden finde et andet sted.

Den oplevelse har jeg lige præcis haft hos et par Hyundai-forhandlere - og det er sgu bare for ringe. Det kan man sikkert også opleve hos andre mærker.

Man må kunne forvente af en ordentlig forhandler, at de svarer, når man henvender sig sig til dem på en pæn og ordentlig måde. Og at de melder ud hvor tingene står, så kunden ikke spilder sin tid på noget der ingen veje fører hen.

Dette indlæg blev 17-05-2010 21:24 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2010 kl. 21:48

Ja, det har du ret i John. Enten må de snart lukke pga. "velstand" eller også ... tja...... Omvendt kan det være svært hvis dit ellers fornuftige forhandlingsudspil ligger langt over hvad en forhandler kan og vil give. Lidt som at se på privates annoncer her på basen. De er sg dyrere at handle privat en hos fha. Men du har ret ... De kan jo bare melde fra og få "fred" i stedet ... det er da ærlig snak :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-05-2010 kl. 08:46

Det ville du aldrig opleve hos Toyota, så hvis du vil have god kundeservice så prøv dem.

Der har jeg altid fået klart svar og en fin rabat.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-05-2010 kl. 10:05

Jeg er klart af den opfattelse, at man som kunde skal prøve, at skyde sig ind på hvad man kan købe den ønskede bil for (da man jo bliver tudet ørerne fulde med, at man bliver snydt hvis man betaler normal-pris) - og det ved forhandlerne, at det er en del af spillet (så længe at alle bilmærkerne ikke er enige om pris-fast-politik).

Det handler jo om gensidig respekt - altså at man jo skal være klar over, at forhandleren også skal leve af det her - og at de evt. skal bøvle med at få solgt ens gamle bil. Så man skal selvfølgelig selv være klar til at give sig - og ikke presse hårdt på med fuldstændige vanvittige bud.

Men: Når de kriterier er opfyldt og forhandleren alligevel begynder på det pjat jeg skrev ovenstående - mener jeg for det første det er udtryk for, at de sælger biler nok (de kan tillade sig at smide kunder væk).

Men også at organisationen, bag det pågældende bilmærke, måske ikke stiller ensartede krav, til hvordan forhandlerne skal opføre sig over for kunderne. Derved bliver det den enkle bilforhandlers personlighed og temperament der bliver udgangspunktet for hvordan en handel forløber.

Et godt eksempel er jo netop Toyota der har en overordnet service-strategi, som skal sikre, at man får en rimelig ensartet behandling - uanset hvilken Toyota-forhandler man går ind til. Om det så virker overalt - i praksis, ved jeg ikke, men de virker bare mere professionelle og mere kunde-venlige end hos Hyundai (jeg har nemlig kikket på Toyota - der var bare ikke lige den bil jeg gerne ville have).

Og ja en toyota er en dyrere bil end en Hyundai. Men en god kundebetjening kan man vel godt yde, selv om man sælger billige biler - det koster vel ikke noget at opføre sig ordentligt.

Dette indlæg blev 18-05-2010 10:11 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-05-2010 kl. 16:02

Ved du hvad John, det er altså ikke "prisforhandling" at sende en mail afsted.
Jeg er overbevist om at du vil blive taget meget mere seriøst hvis du møder op personligt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

18-05-2010 kl. 16:55

Har du været ude og tale med forhandleren face to face? Man får ikke rabat uden lidt fodarbejde...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-05-2010 kl. 19:53

Tak for jeres kommentarer. Jeg runder tråden af nu - jeg tror ikke vi kommer videre med den.

Tråden er kommet lidt på afveje (der bliver kommenteret på de sidste kommentarer og ikke på det jeg oprindeligt skrev) - det handler ikke om jeg kan få rabat eller ej - men om visse forhandleres opførsel når de ikke gider at handle (hvilket de jo er i deres gode ret til ikke at ville).

ja jeg har været personligt tilstede hos de i omegnen værende forhandlere - men ikke hos dem der ligger for langt fra mig - og så er det den efterfølgende kommunikation der kikser, hvor jeg så synes deres opførsel er for ringe.

Tak for nu.

Dette indlæg blev 18-05-2010 19:56 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg