Bilbasen Forum
Er du tilfreds med din Hyundai-forhandler?
Profil slettet
17-05-2010 kl. 20:30
Profil slettet
17-05-2010 kl. 20:55
Profil slettet
17-05-2010 kl. 21:17
Den oplevelse har jeg lige præcis haft hos et par Hyundai-forhandlere - og det er sgu bare for ringe. Det kan man sikkert også opleve hos andre mærker.
Man må kunne forvente af en ordentlig forhandler, at de svarer, når man henvender sig sig til dem på en pæn og ordentlig måde. Og at de melder ud hvor tingene står, så kunden ikke spilder sin tid på noget der ingen veje fører hen.
Dette indlæg blev 17-05-2010 21:24 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
17-05-2010 kl. 21:48
Profil slettet
18-05-2010 kl. 08:46
Der har jeg altid fået klart svar og en fin rabat.
Profil slettet
18-05-2010 kl. 10:05
Det handler jo om gensidig respekt - altså at man jo skal være klar over, at forhandleren også skal leve af det her - og at de evt. skal bøvle med at få solgt ens gamle bil. Så man skal selvfølgelig selv være klar til at give sig - og ikke presse hårdt på med fuldstændige vanvittige bud.
Men: Når de kriterier er opfyldt og forhandleren alligevel begynder på det pjat jeg skrev ovenstående - mener jeg for det første det er udtryk for, at de sælger biler nok (de kan tillade sig at smide kunder væk).
Men også at organisationen, bag det pågældende bilmærke, måske ikke stiller ensartede krav, til hvordan forhandlerne skal opføre sig over for kunderne. Derved bliver det den enkle bilforhandlers personlighed og temperament der bliver udgangspunktet for hvordan en handel forløber.
Et godt eksempel er jo netop Toyota der har en overordnet service-strategi, som skal sikre, at man får en rimelig ensartet behandling - uanset hvilken Toyota-forhandler man går ind til. Om det så virker overalt - i praksis, ved jeg ikke, men de virker bare mere professionelle og mere kunde-venlige end hos Hyundai (jeg har nemlig kikket på Toyota - der var bare ikke lige den bil jeg gerne ville have).
Og ja en toyota er en dyrere bil end en Hyundai. Men en god kundebetjening kan man vel godt yde, selv om man sælger billige biler - det koster vel ikke noget at opføre sig ordentligt.
Dette indlæg blev 18-05-2010 10:11 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
18-05-2010 kl. 16:02
Jeg er overbevist om at du vil blive taget meget mere seriøst hvis du møder op personligt.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
18-05-2010 kl. 16:55
Profil slettet
18-05-2010 kl. 19:53
Tråden er kommet lidt på afveje (der bliver kommenteret på de sidste kommentarer og ikke på det jeg oprindeligt skrev) - det handler ikke om jeg kan få rabat eller ej - men om visse forhandleres opførsel når de ikke gider at handle (hvilket de jo er i deres gode ret til ikke at ville).
ja jeg har været personligt tilstede hos de i omegnen værende forhandlere - men ikke hos dem der ligger for langt fra mig - og så er det den efterfølgende kommunikation der kikser, hvor jeg så synes deres opførsel er for ringe.
Tak for nu.
Dette indlæg blev 18-05-2010 19:56 redigeret af dets forfatter.