Bilbasen Forum
Er bilerne blevet dårligere?
Profil slettet
17-04-2010 kl. 16:22
Profil slettet
17-04-2010 kl. 16:43
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-Avensis-1,6-VVT-i-T1-4d_ID216100937.htm
50.000 kr. på 12 år. Jeg er overbevist om, at de fleste er steget mere i løn og ligeledes vil jeg hævde at en Avensis årg 2010 er større og mere velkørende samt sikker end Avensis årg 1998.
Det jeg synes er interessant er kvaliteten. Jeg vil hævde at en Toyota fra 1990érne er mere driftsikker og billigere at "holde kørende" end en Toyota årg. 2010 og det er mere dette postulat, jeg gerne vil drøfte.'
Men tak for svar.
H P
bruger siden
06-01-2004
17-04-2010 kl. 16:43
Sådan som jeg ser det, så her du ret og du tager samtidig fejl.
Jeg tror at der er 2 ting der spiller ind:
1. forbrugernes kritiske sans.
2. Antallet at potientielle fejlmuligheder i bilerne
køberne af biler , tror jeg, er blevet mere forvænte/kritiske , feks, hvis en liste falder af, eller en lille elektrisk "dims" går i stykker, så er det en lortebil.
dernæst så er der MASSER at fejl som bilerne før i tiden ikke havde, feks:
En airbaglampe der lyser, evt, pga et stik under sædet der er i stykker
En ABS-føler
En lambdasonde
En sædevarne
En regncensor
En parkeringscensor
En kompressor til klimaanlæget
defekt turbo
OSV. OSV
Hvis man "trækker det fra" som biler før i tiden ikke havde, så er nutidens biler rene evighedsmaskiner.
Profil slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
17-04-2010 kl. 17:30
Man skal huske på hvor meget mere teknik der er i en bil i dag, i forhold til 15-20 år siden. F.eks. fra 90-95 begyndte man så småt med ABS, airbags osv. I dag er der sjældent mindre end 4 airbags i biler.
Så der er bare rigtigt mange flere ting der kan gå i stykker i dag, som får det til at se ud som om at det er noget værre møg.
Bilerne er også LANGT mere sikre i dag end bare for 10 år siden. Udviklingen inden for biler går bare stækt
Profil slettet
17-04-2010 kl. 18:12
Bilernes basistilstand er blevet bedre og mere sikker. At bilerne synes at gå mere i stykker skyldes hovedsageligt at der er kommet mere udstyr som kan gå i stykker - hvilket det åbenbart også gør.
Imidlertid er der en ting som jeg bliver nød til at fastholde:
Man kan jo ikke købe en "basisbil" og fravælge det standartudstyr som går i stykker. Udstyret som går i stykker, er en del af bilen. Og dermed står man jo i det dilemma, at uagtet basisbilen er blevet bedre og mere sikker, så går den mere i stykker end biler gjorde det for 15-20 år siden.
Dette indlæg blev 18-04-2010 01:19 redigeret af dets forfatter.