Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Engros biler

Gustav Dorow

Gustav Dorow
bruger siden
29-05-2020

17-03-2021 kl. 00:43

Hej

Jeg fyldte 18 for ca. 6 månder siden, og skal til at købe min første bil og har fundet en perfekte bil som er en opel, men den bliver solgt som engros. Min farfar en gammel mekaniker ved en opel forhandler. Sådan som jeg har læst det sælges biler engros fordi man undgår købeloven. Og at de nogle gange bliver solgt sådan fordi sælgeren ikke selv vil have den i butikken så de vil "billigt" at med den.

Her kommer spørgsmålet så. siden jeg ikke har et CVR.NR så kan jeg selvfølelig ikke købe den, men hvis min farfars opel forhandler køber bilen fra sælgeren og så jeg køber den i gennem dem.

1. Vil det være lovligt? eller kan gøres lovligt på en anden måde?
2. Vil det være moralsk "forkert" at "snyde" sælgeren?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

17-03-2021 kl. 07:21

Gustav Dorow

bruger siden
29-05-2020

skrev:
Hej

Jeg fyldte 18 for ca. 6 månder siden, og skal til at købe min første bil og har fundet en perfekte bil som er en opel, men den bliver solgt som engros. Min farfar en gammel mekaniker ved en opel forhandler. Sådan som jeg har læst det sælges biler engros fordi man undgår købeloven. Og at de nogle gange bliver solgt sådan fordi sælgeren ikke selv vil have den i butikken så de vil "billigt" at med den.

Her kommer spørgsmålet så. siden jeg ikke har et CVR.NR så kan jeg selvfølelig ikke købe den, men hvis min farfars opel forhandler køber bilen fra sælgeren og så jeg køber den i gennem dem.

1. Vil det være lovligt? eller kan gøres lovligt på en anden måde?
2. Vil det være moralsk "forkert" at "snyde" sælgeren?

1. Ja det er lovligt
2. Du snyder ingen, ud over dig selv

Sælger er sansynligvis fuldstændig ligeglad med hvem der ender med at have købt bilen, så længe den er solgt engros til et CVR-nummer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-03-2021 kl. 07:26

Hvis din Farfar har en Opel forhandler, så spørg da farfar om han har noget spændende.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

17-03-2021 kl. 09:53

Gustav Dorow

bruger siden
29-05-2020

skrev:
Hej

Jeg fyldte 18 for ca. 6 månder siden, og skal til at købe min første bil og har fundet en perfekte bil som er en opel, men den bliver solgt som engros. Min farfar en gammel mekaniker ved en opel forhandler. Sådan som jeg har læst det sælges biler engros fordi man undgår købeloven. Og at de nogle gange bliver solgt sådan fordi sælgeren ikke selv vil have den i butikken så de vil "billigt" at med den.

Her kommer spørgsmålet så. siden jeg ikke har et CVR.NR så kan jeg selvfølelig ikke købe den, men hvis min farfars opel forhandler køber bilen fra sælgeren og så jeg køber den i gennem dem.

1. Vil det være lovligt? eller kan gøres lovligt på en anden måde?
2. Vil det være moralsk "forkert" at "snyde" sælgeren?

Hvis din farfars Opel-forhandler videresælger til dig, så er det under købeloven, og så skal de give garanti. Det vil de garanteret ikke. Som JR skriver: få farfar til at finde en god bil til dig under normale handelsforhold.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

17-03-2021 kl. 21:09

Peter Jørgensen

bruger siden
15-08-2006

skrev:
Hvis din farfars Opel-forhandler videresælger til dig, så er det under købeloven, og så skal de give garanti. Det vil de garanteret ikke. Som JR skriver: få farfar til at finde en god bil til dig under normale handelsforhold.

Lige nøjagtig - bortset fra, at de skal give 2 års reklamationsret - ikke garanti.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg