Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

En Amerikaner produceret i Europa !!!!!

Hans-Jørgen Bøgfeldt

Hans-Jørgen Bøgfeldt
bruger siden
09-05-2006

05-01-2009 kl. 17:35

Ang. 2006 Chrysler 300C 3,0 CRD Touring aut. 5d som den lykkelige ejer af en chrysler 300 C touring 3,0 crd, som nu har kørt 196000 km, er et af de eneste problemer der har været, at den elektroniske gasspjældsregulator er blevet skiftet 2 gange, 1. gang ved ca 70.000 og 2. gang ved ca 145.000. Endvidere er styrekugler blevet skiftet nogle gange. Partikkelfilteret som skal brændes af automatisk har været stoppet en enkelt gang og er blevet brændt af manuelt. Så det er småtingsafdelingen, og jeg kan kun udtrykke min allerstørste tilfredshed. NB: denne model er produceret på en Mercedesfabrik i Østrig, og næste alle komponenter er identiske med Mercedes dele. Min opfattelse er at det er en Mercedes med Amerikansk "tøj" på

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2009 kl. 18:25

Jeg har selv lige købt en 300C Touring fra 11/07, gået 26000km.. Mange dele på 3,0 dieselen er ganske rigtigt Mercedes, man slipper bare for rusten!!
Jeg har netop været i USA igen og kørt lidt i dem derovre, men der hedder stationcarén Dodge.. Den fås kun i sedan derovre, men ikke i 3,0 diesel. Det kunne de ellers godt lære af derovre.. Den fås med 2,7, 3,5 5,7 og 6,1, de sidste to som V8 motorer.. 2,7éren gør den langsommere end en knallert, 3,5éren gør det lidt bedre, mens de begge larmer under acceleration så man tror man ligger ind over en motorcykel.. 5,7 Hemi er 1,5 sek. hurtigere end dieselen til 100km/t, 10km/t hurtigere på toppen, men håbløs forslugen med godt 6km/l ved blandet kørsel. 6,1l Hemién er en perle.. ligeså dyr at køre i, men hurtig som en raket og over 270km/t på toppen, samt den fedeste lyd. til hverdags brug er 3,0 mercedes motoren en perle, der går forbavsende langt på literen af så stor en bil og ingen pifter, mens de råber "Taxa" efter den.. Dodge bilerne med samme karosse er noget mere skrabet og billig inde i kabinen..

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2009 kl. 19:18

Feed bil!

Det gode er at jeg ikke har nogen rationelle argumenter for at synes den er fed - det er sguda charmerende, når langt de fleste bilkøb, inkl mit eget går op i økonomi, fornuft og andre hverdags-ting.

Og med knap så forslugen dieselmotor behøver man have HELT så røde ører mht miljøet :)