Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Eftermontere fartpilot?
Nils Thorsted
bruger siden
17-01-2006
15-06-2008 kl. 22:00
Ang. 1998 Ford Mondeo 1,8 Fashion 4d
Kan man eftermontere fartpilot i denne bil?
Mvh Nils Thorsted
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
17-06-2008 kl. 09:01
Ja som udgangspunkt kan man eftermontere fartpilot i alle biler. I en bil fra 98 er der ikke elektronisk gasspjæld og motorstyringen er ikke forberedt for fartpilot, så jeg ville nok købe en universal fartpilot (f.eks. Rostra el. lign.)
I sættet indgår en vakuum drevet aktuator, som skal monteres i motorrummet således at den kan åbne gasspjældet på lige fod med speederkablet. Aktuatoren forbindes med en styreboks, hvortil også kobles en betjeningsarm.
Det mest tricky ved installationen er at styreboksen også skal bruge et omdrejningssignal, hastighedssignal samt bremsesignal fra bilen. Disse signaler findes nok nemmest ved stikkene til bilens motorcomputer - spørg evt. Ford om de vil oplyse hvor du kan tilgå signalerne.
God fornøjelse...
I sættet indgår en vakuum drevet aktuator, som skal monteres i motorrummet således at den kan åbne gasspjældet på lige fod med speederkablet. Aktuatoren forbindes med en styreboks, hvortil også kobles en betjeningsarm.
Det mest tricky ved installationen er at styreboksen også skal bruge et omdrejningssignal, hastighedssignal samt bremsesignal fra bilen. Disse signaler findes nok nemmest ved stikkene til bilens motorcomputer - spørg evt. Ford om de vil oplyse hvor du kan tilgå signalerne.
God fornøjelse...
Nils Thorsted
bruger siden
17-01-2006
17-06-2008 kl. 17:48
Tak for jeres svar.
Jeg har fået et tilbud på Rostra inkl. montering på aut. Ford værksted til 5.500,- kr.-
Er det helt hen i hegnet eller en ok pris?
Jeg har fået et tilbud på Rostra inkl. montering på aut. Ford værksted til 5.500,- kr.-
Er det helt hen i hegnet eller en ok pris?