Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
DSG 7-trins vs. holdbarhed 6-trins
Profil slettet
22-04-2009 kl. 21:14
Jævnfør nedenstående må man vel kunne mane enhver tvivl i jorden mht. om DSG gearkasser er holdbare i VW mv. biler.
De nuværende 6-trins gearkasser som ligger i de fleste højmomentane modeller i en vådkobling som partout er stærkere end de nye 7-trins tørkoblinger. Ikke desto mindre vælger man at bruge 7-trins i Skoda RS tdi 170 med 350 Nm - min konklusion er derfor at selvfølgeligt er den traditionelle vådkobling med 6-trin meget holdbar og ligeså super perfekt som alle vi der ejer og køre med en sådan jo ganske udemærket er klar over :-)
http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewNews.aspx?NewsID=26374
Octavia RS fås som hidtil med to motorer:
Benzin: 4-cyl, 2,0 TFSI med turbolader og direkte indsprøjtning, 200 hk
Diesel: 4-cyl, 2,0 TDI CR, turbodiesel med partikelfilter, 170 hk/350 Nm
Begge motorer fås med 7-trins DSG-dobbeltkoblingsgearkasse som ekstraudstyr.
Profil slettet
07-05-2009 kl. 09:18
Her er endnu en bekræftelse af at VW tør bruge 7-trins DSG (tørkobling) i en højmoment bil. Altså ikke tale om skrivefejl tidligere !! At påstå DSG 6-trins ikke er solid er vel hermed endelig manet i jorden.
http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewNews.aspx?NewsID=26483
Sidst rettet: 7/5-09
http://www.bilbasen.dk/NewsTestsGuides/ViewNews.aspx?NewsID=26483
Sidst rettet: 7/5-09