Bilbasen Forum
dit brændstofforbrug.kontra fabrikkens løfter om dette
Profil slettet
01-08-2011 kl. 19:04
Dette indlæg blev 01-08-2011 19:05 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
01-08-2011 kl. 19:11
Men som altid er det op til chaufføren og hans kørestil. For med en ådsel chauffør kan selv den største sparegris af en bil, blive en forslugen affære.
Mvh CS.
Profil slettet
02-08-2011 kl. 20:06
Profil slettet
02-08-2011 kl. 20:28
det er da rart at høre at der er overensstemmelse imellem det forhandleren oplyser og den daglige kørsel.vi billister tilbagelægger.
for det er jo ret mange penge der står på spil.hvis en bil kører væsentlig mindre end det du fik af vide i butikken.
mvh kenn
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
03-08-2011 kl. 09:44
Jeg kører ca 2x65 km om dagen med de 2x40 km motorvej med ca 110-115 km/t.
Hvis jeg sparker til den kan jeg godt spare ca 5 min hver vej, men det koster ca 1 liter diesel, og det er mere stressende.
Brændstofsøkonomi er ganske rigtigt ikke alt, men det er det at komme sikkert frem.(også for andre).
Venlig hilsen Lars.
Profil slettet
04-08-2011 kl. 13:06
Vores Passat CC 1,8 TSI er opgivet til 13,2 og kører 13-14 km/l (fast 2 *15 + småture og langture)
Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004
08-08-2011 kl. 14:03
Hvis du går op i din brænsstoføkonomi, prøv at tjekke ind påwww.koergroent.dkder kan du holde øje med dit forbrug ved at sende en SMS hver gang du tanker.
Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011
08-08-2011 kl. 21:17
http://www.spritmonitor.de/
En tysk side, hvor alle kan gå ind og registrere deres forbrug. Her er helt sikkert nogle, der "snyder" - men helt sikkert ikke flertallet - og hvis I har en meget normal bil, så vil I få et meget godt billede af hvor langt tyskerne kører i netop jeres bil... Hvor meget de er opgivet til, kan man vist ikke finde der.
Min Opel Zafira 1,6 fra 2001 kører ca. 12-13 km pr. liter benzin - og den er opgivet til 12. Og jeg tror jeg er en, der kører meget økonomisk, så jeg er lidt skuffet over det ikke er bedre...
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
09-02-2012 kl. 11:01
Oplyst til 22,7 km/l.
Ligger efter ca 1,5 måned og 3000 km med et snit på 15 km/l.
Selvfølgelig ikke retvisende, da jeg jo stort set kun har kørt i 10 graders frost.
Desuden kører jeg mest i Hovedstadsområdet, hvor man jo holder mere i kø end reelt kører.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
09-02-2012 kl. 11:45
En lidt sjov detalje...læste på nettet om en mand der gik meget op i mondeo v6. Han havde regnet ud at bilen gik ca 12,5km/ ved 124km/t , tjekkede selv og det stemmer. underligt at den kan det. Men ved lave hastigheder som 50-60 sluger den 9km/l .
Profil slettet
11-02-2012 kl. 21:09
Opgivet til 20,8 i snit
Kørselsmønster, Stræk på 50-130 km, 80-100 km/t,
begrænset bykørsel.
Nu her i vinterperioden kører jeg 20-21 km/l,
og sommer 23-24 km/l.
Jeg synes det er pænt årg, størrelse og km taget i betragtning.
Dette indlæg blev 11-02-2012 21:09 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
11-02-2012 kl. 21:40
Kan lige nævne at jeg havde en firma Peugeot 307 HDI til et møde i Jylland i sidste uge.
Kender ikke motorstørrelsen.
Den målte jeg over de 550 km og den gik ikke mere end 12.4. Ikke imponeret.
Dette indlæg blev 11-02-2012 22:03 redigeret af dets forfatter.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
11-02-2012 kl. 23:00
Profil slettet
12-02-2012 kl. 08:24
Niels Kristian Larsen skrev:
Kan kun sige, at så dur du ikke til at køre 307 - den kan let køre 17
Hvor i ligger det vanskelige at køre ud på motorvejen og træde på speederen?
Jeg er da enig i at så snart den kom under godt 110, så faldt forbruget markant på måleren. Men det nytter jo ikke at den tørster voldsomt så snart man trykker lidt til den.
Men vil iøvrigt kunne forklare hvorfor man dagligt irriteres af langsomt kørende trafik i yderbanen.
Dette indlæg blev 12-02-2012 08:34 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
12-02-2012 kl. 18:55
Jakob Wittendorff skrev:
Hvor i ligger det vanskelige at køre ud på motorvejen og træde på speederen?
Jeg er da enig i at så snart den kom under godt 110, så faldt forbruget markant på måleren. Men det nytter jo ikke at den tørster voldsomt så snart man trykker lidt til den.
Men vil iøvrigt kunne forklare hvorfor man dagligt irriteres af langsomt kørende trafik i yderbanen.
Hvad er langsomt kørende?
Profil slettet
12-02-2012 kl. 21:27
Rasmus Hougaard skrev:
Hvad er langsomt kørende?
Det er eksempelvis 110 i yderbanen i en 130 zone. Jeg har stor forståelse for at man vil køre langsommere for at spare brændstof. Men man kan vel sætte farten lidt op inden man trækker ud, så vi andre ikke skal sænke farten.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
12-02-2012 kl. 21:35
Jakob Wittendorff skrev:
Det er eksempelvis 110 i yderbanen i en 130 zone. Jeg har stor forståelse for at man vil køre langsommere for at spare brændstof. Men man kan vel sætte farten lidt op inden man trækker ud, så vi andre ikke skal sænke farten.
Man skal vel også orienterer sig bagud og sikre sig at men ikke generer andre ved at trække ud til en overhaling.
Hvis man læser trafikken rigtigt, kan man godt køre økonomisk uden at genere medtrafikanter.
Hilsen Lars
Profil slettet
12-02-2012 kl. 21:42
Lars Christensen skrev:
Man skal vel også orienterer sig bagud og sikre sig at men ikke generer andre ved at trække ud til en overhaling.
Hvis man læser trafikken rigtigt, kan man godt køre økonomisk uden at genere medtrafikanter.
Hilsen Lars
Meget enig.
Profil slettet
13-02-2012 kl. 15:15
Jeg har selv haft et hav af forskellige benzin og dieselbiler de seneste næsten 30 år, og har aldrig haft problemer med - som minimum - at kunne nå EU-normen i mine biler ...
Så jeg blev noget overrasket da jeg læste FDM`s biltest af Kia Rio 1,4 Exclusive i duel mod Toyota Yaris 1,3 VVT-i T2 "Touch & Go".
Begge biler ligger meget ens i opgørelse over EU-forbrug:
Kia Rio: CO2: 124 g/km – EU-forbrug: 18,9 km/l (benzin)
Toyota Yaris: CO2: 123 g/km – EU-forbrug: 18,5 km/l (benzin)
Men FDM´s prøvekørsler gav et HELT ANDET billede :
Kia Rio : 14,0 km/l (benzin)
Toyota Yaris : 18,2 km/l ( benzin )
Uanset hvordan og hvem der har kørt bilerne i testperioden, så må man antage at FDM´s testkørere har kørt biler på samme rute - under samme klimatiske forhold og med samme kørselsmønster.
Så falder min første antagelse altså helt fra hinanden !!!??
Man kunne måske få den idé at Kia`en har haft en defekt ? Jeg synes det lyder utroligt !
Hvis det er facts - så er der altså forskel på hvor tæt forskellige bilers reele brændstofforbrug er i forhold til EU-forbruget.
Dette indlæg blev 13-02-2012 15:27 redigeret af dets forfatter.
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
13-02-2012 kl. 20:20
Men jeg må indrømme, at jeg ser de 22,7 km/l som en rent teoretisk værdi.
For selv hvis jeg holder en fast hastighed på 100 km/t i 6. gear, så ligger den kun på ca. 20 km/l ifølge kørecomputeren.
Så hvordan man skulle nå endnu højere op ved blandet kørsel, er mig en gåde.
OK, det er koldt for tiden, så varme, sædevarme og lignende kører, og motoren bliver aldrig sådan rigtig diftvarm, men alligevel....
Dette indlæg blev 13-02-2012 20:22 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
13-02-2012 kl. 20:49