Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Dinitrol behandling

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-03-2010 kl. 19:32

Har lige hentet bil der har fået en gang dinitrol. Var egentligt meget i tvivl fra start hvem hvor og hvad jeg skulle vælge. Har af flere fået at vide at når de har hentet bil efter endt behandling var den pæn rengjort mv. Nu kommer det så....jeg står på pladsen og skal afhente bilen, kan godt se at der løber en masse voks ud, kigger hen over bilen og syns et eller andet sted at på motorhjelm tag og bagrude/klap ligner det kalk pletter, men syns nu ikke rigtig bilen ser særlig vasket ud. Da jeg kommer hjem og går i gang med at fjerne voks rester, ser jeg at de pletter på hele bilen er squ oile . Nu kigger jeg så lige på dinitols og manden hjemme side hvor der står at bilen bliver vasket til sidst.....Gad vide om jeg er den eneste der prøver dette her ?????? Syns ikke der er meget service over det her. Men måske er det fordi jeg fik en rabat på godt 800,- en kampagne som alle dinitrol centre køre med pt. Hmm har ikke rigtig lyst til at køre derud igen, for blot at fortælle manden hvor inkompetent han i bund og grund er, så vælger nok selv at afrense lak på hele bilen, for lade ham gøre det, er vel vist det samme som.....ja må vist hellere selv gøre det. Manden evner det sikkert ikke. Vil da gerne høre om i andre har den slags dårlige erfaringer ? Mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-03-2010 kl. 20:01

Jeg ved at de selv reklamere med hvordan de vasker bilerne af efter behandling. Der er ovnikøbet video der viser hvordan.....Er godt klar over at det der løber ud, skal løbe ud og at jeg selv skal rense det af. men dette forhold gælder da ikke hele bilen ovnenpå de store flader. Og nej har ikke bestilt fransk vask og strygning, burde ikke være nødvendig, OG er det heller ikke andre steder. manden har blot ikke gidet og vaske bilen ordenligt af, som og hvilket han har forpligtet sig til via dinitrol.

Jeg ved en hel del om at vaske biler rene. Jeg behøver jo intet at vide om undervognsbehandlig, er jo ikke den del der er problemet.

Dette indlæg blev 23-03-2010 20:04 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-03-2010 kl. 20:23

Nej ikke i Valby. Fik først en tynd olie og så voks. Hedder vist dobbelt behandling

mvh

Profil slettet

Profil slettet

23-03-2010 kl. 20:45

Da jeg købte ny bil, fik min også en gang dinitrol og da jeg hentede den hos Toyota, havde den fået en gang lak behandling, som holdt i ca. 12 mdr. se det er service synes jeg.

Men det har jo ikke noget med selve behandlingen at gøre.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-03-2010 kl. 20:53

Nej det er fint nok du skriver, for det her handler om den aflevering af bilen, og ikke selve dinitrol behandlingen. så iøvrigt en ny toyota stå ved siden af min, men den skal jo sikkert tilbage til forhandler og renses godt af. mener bare manden kunne da godt lige ha taget en lille tur mere med svampen på de store flader , så den ikke ligner en olie strandet val.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-03-2010 kl. 23:51

ja jeg ved da godt at vi alle kan lave fejl, men tror ikke rigtig at han vil kunne forstå hvis jeg siger det pænt. Da jeg hentede min, stod der 2 andre biler ved siden af. Altså alle 3 biler er sorte og de er lavet idag. De 2 andre havde også det der lignede kalk pletter, som jo så er oile pletter. Så noget kunne tyde på at det er sådan dette center arbejder. Han forsikrede mig flere gange om hvor godt min bil ville blive taget hånd om.....og ja jeg tror ikke der er noget galt med rust behandling af bilen. Han sagde at de havde fået meget travlt, ja og det ved jeg jo godt hvorfor de har, nemlig fordi der er rabat i ugen her. Spurgte ham ud vedr. nogle måder at gøre tingene på, og blev squ lidt hmm....nu ved jeg ikke særligt meget om rustbehandling. Men har et sted læst at når man får denne dobbelt behandling, med olie først, lader nogen det trække en 4 timer inden de sprøjter den på ny. Han sagde 10min. Så man kan jo godt komme til at tvivle, og især når man ser sin bil ret uvasket, og lige kigger op og ned af manden og tænker .....ja den er squ go med dig. Og det med at tælle til 10 er jeg blevet for gammel til, ved selvfølgelig godt at du på dette punkt har ret. Kan bare ikke altid , især ikke hvis det virker for åbenlyst at man ikke gider eller evner at tage sig sammen når man nu har en forretning. Og jeg tager selvfølgelig omvendt de "slag" der kommer, når og hvis jeg tager fejl.

Til slut vil jeg nu da sige, at dit indspark er ganske godt. Tak for det, vil måske forsøge med dine ord.

obs. Glemte lige lidt. Da jeg skulle bestille tid og ville have ham til at fortælle lidt om tingene, spurgte jeg ham om noget så raslede på bilen efter de har skilt den lidt ad, såsom hjulkapsler der ryger af mv......ha da min kæreste kørte den hjem , kørte jeg bag ved og kunne se hvordan begge hjulkapsler på venstre side bølgede frem og tilbage.....Havde jeg ikke lige insinueret over for manden at disse og andre ting skulle være iorden. Man skal da også gøre alting selv, og mange gange er det rigtigt. Så imorgen tidlig skal jeg lige ud og sætte dem rigtigt på. OG JO Brian, jeg syns squ han er en knold og inkompetent. Ved ikke hvem der har lært ham at skille en bil ad og samle på den rigtige måde igen.