Bilbasen Forum
Dieselforbrug, Peugeot 207
Rasmus Langballe
bruger siden
11-05-2004
07-02-2008 kl. 10:42
Profil slettet
07-02-2008 kl. 10:55
der er ikke noget at gøre...
Profil slettet
07-02-2008 kl. 11:19
Rigtigt ærgerligt at du ikke an opnå et tilfredsstillende resultat i en vogn der ellers er kendt for at være brændstoføkonomisk.
Har du forelagt forhandleren problemet - måske er der en fejl i motorstyringen..?
Hvis du holder max. 120 km/t på 70% motorvej SKAL du køre meget længere pr. liter.
I min Octavia 2,0 TDI 140 HK kører jeg uden problemer 18-20 km/l ved 130 på motorvej.
Hvordan er dit kørselsmønster. Min erfaring siger mig at 120 km/t på motorvej vil tvinge dig til indimellem at sætte farten ned for at lade bagfrakommende køre forbi.
Prøv evt. at sætte farten op til 130 (hvor det er tilladt..:). Gentagne accelerationer fra 100 til 120 kræver mere brændstof end konstant fart ved 130. Det er i hvertfald min erfaring.
mvh Kim
Profil slettet
07-02-2008 kl. 16:20
Jeg ville klage til Peugeot over forbruget - der må være noget galt. Med dit kørselsmønster skal den gå længere på literen. Kold motor og bykørsel ville have været en anden sag.
Jeg kører selv i en 90HK diesel Corolla og med den opnår jeg præcis hvad Toyota har lovet på literen - lidt over 20 på literen. Der er tale om samme kørselsmønster som dig.
Som nogle nævner i denne tråd er jævn og rolig kørsel vigtig for økonomien. Begræns endelig omdrejningstallet til det mindst mulige uden at motoren sejtrækker.
Sidst rettet: 7/2-08
Rasmus Langballe
bruger siden
11-05-2004
07-02-2008 kl. 17:18
Tak for alle svarene!
Til Morten N.: Så er mit forbrug beregnet (og ikke taget fra kørecomp.) og jeg kører på 15" org. stålfælge fra Peugeot.
Jeg beregner mere eller mindre mit faktiske brændstofforbrug hver gang jeg tanker op og jeg har ikke én eneste gang været over 17 km. på literen. Jeg har haft henvendt mig til Peugeot - de siger det er mit kørselsmønster, der er forkert?
Endnu engang, tak for svarene!
/Rasmus
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
07-02-2008 kl. 19:17
Sidst rettet: 7/2-08
Profil slettet
07-02-2008 kl. 19:25
Profil slettet
08-02-2008 kl. 09:29
Jeg faldt netop over denne artikel. Den er da værd at læse og holde op imod din egen kørsel.
http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=77
mvh Kim
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
26-02-2008 kl. 12:39
www.spritmonitor.de er en online benzin-regnskabs-portal. I alt er der registreret 43 peugeot 207 diesel og den bedste holder et gennemsnit på 20,8 km/l, mens den dårligste kun holder 12,3...
Dorthe Keller
bruger siden
17-05-2007
28-02-2008 kl. 15:53
og mine gamle mazdaer hhv en 323 og 929 får jeg også langt på literen .. førstnævnte 16.4 i snit på en 1.3 ... nu kørt 400000km !!!
også gældende på min gamle 1.0 kadett... jeg har altid været heldig synes jeg og ikke kørt hverken morfar eller briankørsel !!
Jeg lærte at bruge mit syn så jeg kan læse traffikken og afpasse hastigheden ligesom jeg lærte at give gas når der er plads.. og se på omdrejningstælleren.. og lytte til motoren samt en gang imellem lige lette foden for at se om farten holdes alligevel... måske ældgammel lærdom ???
mvh Dorthe
Profil slettet
29-02-2008 kl. 09:32
Det kunne være interesant at høre hvilket resultat du får ved beregning når du tanker.? Køresomputeren er jo desværre ofte noget mere optimistisk end virkeligheden.
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
03-03-2008 kl. 22:02
Accellerer moderat men hurtigt, skift hurtigt op i gear. Pres ikke bilen over punktet for dens maksimale drejningsmoment.
Dine accellerationer er den største post på udgifterne. Hvis du kører på bakkede veje vil du opleve et højere forbrug, især med fartpilot.
Profil slettet
17-03-2008 kl. 08:39
Jeg har lige fået min nye Peugeot 207 sw. På min første tank kørte jeg 19.7 km/l. Heriblandt ca 500km på motorvej! Det kunne godt lyde som om, at der var noget der skulle justeres i din motor. Det er dog min erfaring, at bilen skal køres pænt, og hurtige gearskift for at holde et fornuftigt niveau.
Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004
17-03-2008 kl. 12:37