Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Diesel-tank i privat regi
Andreas Madsen
bruger siden
04-06-2008
06-03-2012 kl. 03:12
Hej,
Jeg har et hurtigt spørgsmål, som jeg ikke kunne finde svar på ved googling.
Jeg har overvejet om man som privat person, må opstille en diesel tank, (2.000-5000 liter) på ens ejendom. Ikke til landbrug men til privat regi. Er det lovligt, foreligger der miljø og brænd reglementer på området? Og hvordan fungere det med leveringen, er det muligt at købe 5000 liter diesel leveret på ens ejendom?
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
06-03-2012 kl. 09:16
Du kan sagtens få leveret diesel med tankvogn til privat tank.
Du skal selvfølgelig overholde alle regler for oplagring af brandfarlige væsker. Der er forholdsvis lempelige regler for tanke < 6.000 liter, derfor er den type tanke typisk på 5.900 liter.
Jeg ville snakke med kommunen, hvis jeg var dig. Jeg er ikke sikker på reglerne i boligområder.
Med de priser, vi har i dag, skal din kalkulation vel også indeholde forrentningen af den beholdning, du kommer til at ligge med !
Du skal selvfølgelig overholde alle regler for oplagring af brandfarlige væsker. Der er forholdsvis lempelige regler for tanke < 6.000 liter, derfor er den type tanke typisk på 5.900 liter.
Jeg ville snakke med kommunen, hvis jeg var dig. Jeg er ikke sikker på reglerne i boligområder.
Med de priser, vi har i dag, skal din kalkulation vel også indeholde forrentningen af den beholdning, du kommer til at ligge med !