Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Defekt nærlysjustering.

Bo Henriksen

Bo Henriksen
bruger siden
14-01-2009

26-10-2009 kl. 15:48

Ang. 2002 Mazda 6 2,0 Touring CC 5d Nærlyset på min Mazda 6 er højdejusterbart, og da det ikke er en model med Xenon, gør man det med en drejeknap i kabinen. Desværre virker dette ikke på nogen af forlygterne. Er der nogen, som kender dette problem, og har en idé om, hvad der er galt? Er det et strømproblem eller skal der nye lygter i, eller hvordan?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Bo Henriksen

Bo Henriksen
bruger siden
14-01-2009

03-11-2009 kl. 17:15

Tak for svaret, navnebror! Ja, jeg frygter jo at den kan koste to nye lygter, men det med stikket var da en idé. Især når begge lygter er i udu. Jeg tænkte netop at enten er der et problem med Mazda 6-forlygter, og så er de begge kaput, eller også er der ikke noget problem generelt, og så kan det være noget med stik eller strøm. Jeg må kigge på det. Eller spørge Mazda.

Bo Henriksen

Bo Henriksen
bruger siden
14-01-2009

03-11-2009 kl. 17:16

Tak Johnny, det var ikke en dum betragtning. Men jeg har prøvet under natkørsel med nærlys, og der virker de heller ikke. Øv!

Profil slettet

Profil slettet

19-11-2009 kl. 21:37

Jeg arbejder hos mazda, og har aldrig set en lygte på en ikke-xenon gå i stykker, men alt er muligt... - Der må en kontrol til at se hvad der ikke kører... Og om der kommer strøm, til lygtereguleringen...