Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Corolla e10 undervognsbehandling.
Julian Segel
bruger siden
04-08-2010
13-05-2011 kl. 21:47
Halløjsa Bilbasen.
Jeg har brug for lidt vejledning, efter at have talt med utallige mekanikere og undervognsexperter.
Jeg har en corolla e10 som er nysynet, jeg har gået den igennem i bunden og der er lidt/en del begyndende overflade rust forskellige steder i bunden. Dinitrol centeret siger de ikke vil røre ved bilen, medmindre ALT rusten er blevet lavet først hos autoriseret værksted. PAVA derimod, hos autoriseret Toyota værksted, har gået bilen igennem 2 gange, med 3 mænd hver gang, 2 pladesmede og en undervognsbehandler (og vi snakker ikke grønne nyuddannede). De siger at de gerne vil pava behandle den, og give den masser af den tynde, lyse pava som skulle hæmme rustudvikling. Deres pris er 3900,- for en komplet behandling med rigeligt af det lyse og et obligatorisk slidlag.
Mit spørgsmål til jer er så, om i tror det er holdbart? Toyota/PAVA selv siger at det, som det ser ud nu, er en holdbar løsning, så længe den får samme behandling hvert 1,5-2 år fra nu af. De mener således ikke der behøves gøres noget ved den nuværende rust, da deres lyse-pava er middel nok til at forhindre en spredning. Bilen er fra 95 og har kørt 207 tkm så motor, gearkasse osv har mange km endnu og kører fejlfrit, jeg håber derfor at kunne have den i mange år fremover. På den anden side så er jeg, hvertfald på nuværende tidspunkt, blot en fattig studerende. Jeg har derfor ikke de 10-15 k til at få lavet alt rusten i bunden, og kan derfor kan affinde mig med der er lidt overflade rust, sålænge jeg er sikker på det ikke udvikler sig til desideret gennemtrængninger.
Hvad siger i, hvad er mest fornuftigt?
Mvh Julian