Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

citroen xm/cx

Profil slettet

Profil slettet

08-03-2006 kl. 14:52

Men husk på, at det ikke er nye biler - og de er langtfra kendt som fejlfri. XM V6 har vist også nogle gevaldige problemer med nogle af motorerne, ligesom Pug 605.

Held og lykke =)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-03-2006 kl. 00:20

Som entusiastisk ejer af to gamle biler, kan jeg sagtens se det spændende i at eje en CX - for en Citroën fan. Den har da noget over sig, selv om jeg ikke bryder mig om udseendet. Og hvis du er fan, og har besluttet dig for sådan en - så er det bare at købe den. Også selvom statistikken siger, at franske biler - med Citroën og deres affjedring i særdeleshed - ikke ligefrem er et "sikkert" køb. Men den slags ser man vel gerne gennem fingre med, som entusiast ;)

Profil slettet

Profil slettet

09-03-2006 kl. 12:13

Har aldrig kunne forstå personer der næsten rejser sig når de hører ordet citroen-fakta er de er innovative og har altid været foran med teknikken-de laver dejlige biler, store biler til billige penge med masser af komfort og kanon køreegenskaber, men hvis man ikke kan lide det så er det jo ens egen sag, kan bare ikke se hvorfor det skal fylde så meget i dette forum.

Mogens

Profil slettet

Profil slettet

09-03-2006 kl. 13:11

Det er da vist mere en ommer fra din side. Jeg smider bare fakta på bordet (som Citroën fanatikere sjovt nok alrig vil se, selvom man har ADAC, TÜV osv. i ryggen...) - men jeg siger jo samtidig, at kan man se charmen i den og kan leve med de skavanker der nu måtte komme, skal man da endelig købe den. Jeg er fuldt ud enig i, at designet - på CX i hvert fald - er unikt, og teknikken var forud for dens tid, med de fordele og ulemper det indebar.

Profil slettet

Profil slettet

09-03-2006 kl. 13:12

Mogens, Ibrahim eller hvad du nu hed - prøv at læse indlægget én gang til, og bemærk smileyen til sidst. Selv saglige André Citroën kan ikke løbe fra, at det så absolut ikke er fejlfri biler.

Men er man entusiast - så er man ligeglad med den slags. Håber pointen er sevet igennem.

Profil slettet

Profil slettet

09-03-2006 kl. 13:13

Niels!, Ibrahim eller hvad du nu hed - prøv at læse indlægget én gang til, og bemærk smileyen til sidst. Selv saglige André Citroën kan ikke løbe fra, at det så absolut ikke er fejlfri biler.

Men er man entusiast - så er man ligeglad med den slags. Håber pointen er sevet igennem.

Profil slettet

Profil slettet

09-03-2006 kl. 14:23

Jeg håber da du har nået at trække vejret- ellers husk at fylde lungerne helt hvergang,så får man mest ilt til hjernen.

Forsat god dag!
Mogens

Profil slettet

Profil slettet

09-03-2006 kl. 16:14

Tåbelig kommentar... Hvad jeg skriver er jo ikke ment negativt - kun som facts. Jeg skriver jo netop, at er man entusiast skal man endelig købe.

Profil slettet

Profil slettet

09-03-2006 kl. 17:31

Niels, mon dog =) Jeg kan sagtens se det fantastiske og futuriske i en CX, selvom jeg synes den er mere speciel end køn. Men den har stil, og den er et ikon for dens tid. Nu er jeg mere til den japanske boldgade, men ellers kunne det da være en sjov vogn at have.

Profil slettet

Profil slettet

09-03-2006 kl. 20:29

stop stop stop.....!!!!! Gamle Citroen'er er og bliver en lortebil der har lidet under et kæmpe værditab.

Jeg tror vist citroen ejere er lige så specielle som deres bil....

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2006 kl. 20:14

hallo gorm hvem snakker om værditab, har lige solgt min xm 3.0 v6 fra 90 nypris 440.000kr til 2000kr MØGBIL

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2006 kl. 20:14

hej, jeg søger lidt fakta og erfaring med store ældre citroener, da jeg overvejer at anskaffe mig en af disse smukke skabninger.
hvad skal man være obs på - når man er ude og kigge før køb mmm...?