Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

03-02-2016 kl. 12:32

Det kunne måske også være et justerings spørgsmål, at viskeren går imod, de har jo formodentlig ikke vidst det på værkstedet så havde de jo lavet det inden du fik bilen, men du kunne jo også kontakte fdm og få dem på sagen, men prøv nu at køre på værksted først så kan det jo være du får en forklaring...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

03-02-2016 kl. 14:06

Lyder virkeligt underligt.
Mest sandsynligt er der en fejl på netop din bil og Citroen udbedre skaden. En bil skal altså ikke slås istykker ved maskinvask (selvom maskinvask på sigt til ridse lakken).

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

25-03-2017 kl. 08:31

Jakob Hansen

bruger siden
23-03-2017

skrev:
Hvordan gik det dig i denne sag, Eva? Jeg har oplevet præcis det samme på min 6 dage gamle bil, og værkstedet vil kun "plette" skaden - ikke omlakere hele hjelmen eller tilvejebringe ny reservehjelm. En pletning vil ssv. kunne ses, og det vil jeg ikke være tilfreds med på min splinternye bil.

En ny hjelm vil ikke give mening. Lakken skal repareres så det ikke kan ses - metoden må være op til værkstedet/autolakerer. En dygtig autolakerer kan formentlig godt "lappe" det, så det ikke kan ses, så jeg ville nok lade dem gøre forsøget - og klage, hvis resultatet ikke er godt nok. Det er også dine rettigheder som forbruger.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-03-2017 kl. 11:31

Har ikke været her nogle år snart, men alt ved det gamle med problmer med franske biler som det første indlæg man ser.

Hilsen Dennis

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

casper larsen

casper larsen
bruger siden
09-10-2006

15-04-2017 kl. 18:45

jeg har igår opdaget fuldstændigt det samme, på vores cactus. Afskalning af lak ved viskerarmene. Jeg er så frustreret :-(

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

casper larsen

casper larsen
bruger siden
09-10-2006

25-05-2017 kl. 10:38

Jakob Hansen

bruger siden
23-03-2017

skrev:
Hej Casper. Jeg forstår og deler din frustration. Vi gjorde det, at vi fik forhandleren til at udbedre skaden under garantien. De valgte at gøre det med lakstift, som skulle kunne holde i mange år, og man kan ikke se, at der har været en skade, medmindre man ved det i forvejen og kigger tæt på. Det er selvfølgelig ikke helt så godt som nyt, men vi valgte at tage til takke med dette og komme videre med vores liv. Vi er fortsat rigtig glade for bilen som helhed.

Har også snakket med værkstedet nu. De vil forbedre skaden.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Frederik Gade

Frederik Gade
bruger siden
16-03-2014

17-01-2018 kl. 17:31

Jeg har netop modtaget min nye Cactus, og to dage efter leveringen oplever jeg samme lakskade på motorhjelmen.

Citroen har påtaget sig ansvaret og siger at dette formodentligt er sket under selve klargøringen af bilen.
Værkføreren understreger at viskerne skal stå "klokken tolv", hvis man enten skal skrabe is af ruden eller skifte bladene - ellers opstår skaden.

Det må tydeligvis være en fabrikationsfejl fra Citroen og burde ikke kunne ske.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg