Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Citröen C5 HDI 2,0 vs 2,2
Profil slettet
03-06-2006 kl. 02:34
Kom nu, der må da være nogen der har erfaring med Hdi'erne??
Profil slettet
03-06-2006 kl. 09:54
Hej Niels,
Tak for din respons.
Jeg tænkte det samme om ikke 2,2 var bedst. Dog er afgiften per år jo også meget dyrere. Derfor var muligheden jo at opgradere med en ny chip som skulle give i nærheden af 30 hk. ekstra. (endnu bedre moment)
Niels, prøvede du at køre med anhænger på din hdi? f.eks. campingvogn?
Tak for din respons.
Jeg tænkte det samme om ikke 2,2 var bedst. Dog er afgiften per år jo også meget dyrere. Derfor var muligheden jo at opgradere med en ny chip som skulle give i nærheden af 30 hk. ekstra. (endnu bedre moment)
Niels, prøvede du at køre med anhænger på din hdi? f.eks. campingvogn?
Profil slettet
06-06-2006 kl. 14:35
Tak for de gode råd.
Ok Tommy, 2,0 HDI16 er det forstået at motoren er en 16V?
Ved du hvornår den kom frem?
Ok Tommy, 2,0 HDI16 er det forstået at motoren er en 16V?
Ved du hvornår den kom frem?
Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004
06-06-2006 kl. 16:58
Den nye 2,0 HDi 16 valve kom med faceliftet af C5. Den kommer også nu med en 2,2 HDi 16 valve med 170 hk og 370 nm!. Mener den har biturbo... Renault har lige lanceret en 2,0 dCi med piezo dysere og 173 hk. Så den kommende 2,2 er egentlig allerede "forældet". Men den kommer til at koste på den forkerte side af 400.000 kr i DK. Men hvilken prægtig bil en C5 2,2 HDi med 170 hk må være. Bestemt een af mine drømmebiler.
Ang. den "gamle" 2,2 har jeg hørt de er noget dyrere i drift end een 2,0. Den har partikkelfilter og det er IKKE vedligeholdesfrit. Det kan volde lidt problemer hvor bilen kan gå i en slags nødprogram så den ikke kan køre over 70 km/t. Bilen tror den mangle væske, til at brænde partiklerne af med, men gør det ikke. Det er vist desværre en kendt fejl... Hmmm hvornår tager de kære franskmænd sig sammen.
Autobild har lavet en langtids test af C8 med den gamle 2,2 og det en een af de biler de har oplevet flest fejl på i de 2 år og 100.000 km (tror jeg) de kører i dem. Især det omtalte nødprogram uden bilen fejlede noget var tilbagevendende!.
Mvh Morten
Ang. den "gamle" 2,2 har jeg hørt de er noget dyrere i drift end een 2,0. Den har partikkelfilter og det er IKKE vedligeholdesfrit. Det kan volde lidt problemer hvor bilen kan gå i en slags nødprogram så den ikke kan køre over 70 km/t. Bilen tror den mangle væske, til at brænde partiklerne af med, men gør det ikke. Det er vist desværre en kendt fejl... Hmmm hvornår tager de kære franskmænd sig sammen.
Autobild har lavet en langtids test af C8 med den gamle 2,2 og det en een af de biler de har oplevet flest fejl på i de 2 år og 100.000 km (tror jeg) de kører i dem. Især det omtalte nødprogram uden bilen fejlede noget var tilbagevendende!.
Mvh Morten
Profil slettet
06-06-2006 kl. 20:49
Hej alle
Jeg har en C5 2,0 benzin, men påtænker at udskifte den til en HDI.
Er der nogen der har erfaring med Hdi'erne?
Eventuelt forskellen imellem 2,0 og 2,2 'eren?
Eventueltom der er nogen der kan give en fornuftig forklaring på hvorfor trækvægten på krogen kun er 1000 kg for modeller med automatgear og hele 1500 for manuelt gear?
Og sluttelig, om der er nogen der har erfaring med chip tuning af disse modeller?
Jeg har en C5 2,0 benzin, men påtænker at udskifte den til en HDI.
Er der nogen der har erfaring med Hdi'erne?
Eventuelt forskellen imellem 2,0 og 2,2 'eren?
Eventueltom der er nogen der kan give en fornuftig forklaring på hvorfor trækvægten på krogen kun er 1000 kg for modeller med automatgear og hele 1500 for manuelt gear?
Og sluttelig, om der er nogen der har erfaring med chip tuning af disse modeller?