Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Chiptuning af Grande Punto 1,3 jtd årgang 2009

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

26-01-2010 kl. 07:43

Er der nogle der har erfaringer med at chippe ovenstående? Og er der noget særligt man skal være opmærksom på (udover at garantien ikke dækker mere)?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-01-2010 kl. 08:35

Du skal også være opmærksom på at, hvis du chipper den lidt for meget, så kan du risikere at motoren kan rykke hele bilen fra hinanden.

Og så det, at for hver hk du trækker ud af motoren, ud over det normale, så bliver motoren belastet meget mere, og der kommer en rigtig høj varmeudvikling.

En af mine kamerater købte en helt ny seat i januar 2009 og nu et år efter, ser den stadig godt ud. Men han chippede motoren, og motoren har smadret alt i motorrumet, det billigste ville være at købe en ny bil, da den er totalskadet.

Et alternativ til chiptuning, er økotuning. det er faktisk det samme, men der bliver ikke trukket nær så mange hk ud af den, og hos nogen bil fabrikanter, mister du ikke din garanti, da det jo er ikke er en chiptuning men en økotuning.
jeg er ikke 100 % sikker på økotuning, og det handler om hvor, og hvilken forhandler du snakker med, hvis garantien skal beholdes

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

26-01-2010 kl. 08:47

Det jeg tænkte var at motoren jo er bygget til at yde 90 hk, men der er sat en blokering på så den lille model kun yder 75.. så chipningen "fjerner" vel bare blokeringen eller?