Bilbasen Forum
chiptuning af audi 1,8t
Profil slettet
14-06-2006 kl. 23:23
Henrik M.
bruger siden
20-02-2005
15-06-2006 kl. 11:26
Se www.bsrab.se
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
15-06-2006 kl. 20:27
1,8 T KAN SAGTENS holde til at blive chippet. Og er nok den bedste motor fra VAG gruppen.
Min Kammerat har en chippet 1,8 t Passat St.car. den har 195 hk og 300 nm.
Det er den lille og billige tuning. (Chip fra Palm) Bilen er fra 99 og har rundet 200,000 km for længe siden, og den kører bare UDEN Problemer.
Det som folk fejlagtigt tror, det er at når man får bilen tunet fyrer man bare til den hele tiden. Men det er sgu snarere tværtigmod. Man behøves netop ikke at trykke så meget på speederen for at opnå sin ønskede hastighed ved alm. kørsel. Det er fedt især i forhold til en standard 1,8 T.
Du vil formentligt også opleve en bedre benzin-økonomi i forhold til standard.
Og til spørgsmålet om det holder.. JA Selvfølgelig. Audi havde på et tidspunkt 1,8 t med 190 hk som standard. Og den er var da bare opgraderet en smule. SAmme motor, turbo og intercooler.
Men jeg vil sige at, alt med måde. Det er klart at hvis du kører race hver gang du kører holder det selvfølgelig ikke i længden. Det er klart, det gør alle andre biler jo heller ikke.
Men Palm, ABT, landbjerg, scantune(mener jeg de hedder) er udemærkede steder... Så du kan roligt gøre det. Bilen bliver 10 gange bedre, selv med den lille chip.
Profil slettet
16-06-2006 kl. 11:14
hvad med momentet? hvor meget større bliver det? kan det også holde hvis man trækker campingvogn? altså længvarende hård belastning.. hbenzin økonomi bliver den dårligere?