Bilbasen Forum
Brugtvognsforhandlere der tar røven på en, hvad gør man ??
Profil slettet
19-08-2009 kl. 20:58
Profil slettet
19-08-2009 kl. 23:00
det er en forhandler v navn Erik Olesen.
Bilen er en Peugeot 307 , 2,0 HDI fra 02, den har kørt 180.000. jeg købte den d. 21. juli - Den så rigtig fin ud og var ok på prøveturen, men en uge efter blev blinker armen værrer og værrer, han nægter at betale og nu har jeg været på værksted og fået den tjekket og det viser sig der er 2 permanente fejl og 2 periodiske fejl ( kan ikke huskedem på stående fod) Jeg har kontaktet FDM jurister men han nægter stadig og "tager chancen" som han siger, og ignorerer købelovens reklamationsret...Rettens vej er lang men vel nødvendig og jeg er på skideren !!!
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
19-08-2009 kl. 23:30
Indtil videre har du nævnt een fejl...
Desuden har du ikke nævnt om fejlen var der da du prøvekørte bilen.
Profil slettet
20-08-2009 kl. 07:56
Permanent fejl: Overvågning af dieselhøjtryk. Gennemstrømningsreguleringsventil mod anslag
Periodisk fejl : Bremsekontaktsignal. Sammenhæng i de 2 bremsekontakter eller forkert primær kontakt signal
Periodisk fejl: Dieseltryk signal. Sammenhæng i trykudvikling
Dette er ikke noget der er kommet i løbet af de 3 uger jeg har haft bilen !!!!!
Hvem er du Jan Nielsen ??
Profil slettet
20-08-2009 kl. 10:13
Ved godt at det ikke er noget som hjælper dig nu,men rigtig mange franske biler har store problemer med det elektriske system.Det kan både være dyrt og meget besværligt at finde fejlene,da man ikke kan sætte et bestemt stykke tid af til at finde fejlene.
Alle biler har selvfølgelig fejl og det har min egen da også men jeg har altid undgået de franske biler da deres elektriske system er for dårligt.Jeg ved selvfølgelig ikke om de har fået styr på det i de sidste nye modeller,men det er et meget velkendt fænomen i autobranchen.
Håber at du får løst dit problem
Profil slettet
20-08-2009 kl. 19:22
mvh
Profil slettet
20-08-2009 kl. 21:52
Nu har jeg kigget i service bogen og der har ikke været service siden 07 !!! men det kan jeg vel ikke gøre noget ved nu ?
Men hvordan kan den gå igennem syn i maj i år med disse fejl ???
H P
bruger siden
06-01-2004
21-08-2009 kl. 13:38
Prøv at vend situationen 180 grader:
Jeg tror at forhandleren sidder og tænker at du har taget røven godt og grundigt på ham.
Du skriver under på at bilen er "købt som beset" og så kommer du bagefter og "tuder" og vil have lavet "dit og dat"
Jeg VED godt at du har retten på din side, og forhandleren har dummet sig ved at sælge bilen på disse vilkår, men du beder altså om problemer når du køber en bil der er "købt som beset" og så BAGEFTER kommer med reklamationer.
Hvor syntes du at DIT ansvar i denne sag er?
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
21-08-2009 kl. 14:24
1. Uanset hvilke benævnelser en forhandler kan finde på at sælge en bil til en privatkunde på, hvad enten det er "købt som beset", "engrossalg", "uden garanti" eller noget fjerde, så ændrer det ikke på at køber er omfattet af købelovens rettigheder.
2. Prisen som Lisbeth har givet for bilen er fuldstændig ligegyldig for hendes rettigheder. Man har samme rettigheder, selv om prisen måte være lav.
3. Sliddele er OGSÅ omfattet af købeloven. Men det er klart at i en bil som har kørt 180.000km kan man ikke stille sig op og kræve udskiftning til nye dele, da en defekt må ses i sammenhæng med bilens alder, stand og hvad man i det hele taget kan forvente af en sådan bil. Køber kan kræve defekten rettet indenfor de første 6 måneder (24 måneder hvis det kan bevises at defekten var der fra starten), og kan det ikke rettes, vil man normalt blive enige om et rimeligt beløb for udskiftning af den defekte del set i forhold bilens stand, km, alder mm. Det vil også være en sådan afgørelse at FDM vil komme frem til.
4. Som køber gælder det om at vælge sine kampe med omhu. På enhver brugtbil vil man kunne finde fejl, men det er ikke det afgørende. Det afgørende er de vigtige fejl og dem som man er generet af. Derfor bør man lige træde et skridt tilbage og vurdere fejlene inden man går løs på forhandleren. Jeg er ikke fagekspert men som bileejer ved jeg at de fleste biler vil få fejl konstateret i et diagnoseværktøj, men at det ikke er det samme som at disse fejl har nogen praktisk betydning.
Mit råd Lisbeth vil være at kræve blinkeren reperaret, alternativt finde en pris for udskiftning, og lade en fagmand vurdere hvad der evt skal laves i den fejlrapport du har.
Og næste gang synes jeg ikke du skal svine andre til med navns nævnelse i en sag som ikke virker helt så grotesk som dit første indlæg giver udtryk for.
Profil slettet
21-08-2009 kl. 17:32
Er der ikke noget der hedder ærlighed i den branche. Jeg vil meget hellere vide hvad der er galt med en bil som jeg evt. gerne vil købe og så betale det den er værd i virkeligheden - for så ved jeg hvad jeg får og jeg har også valgfrihed til at købe en dyrere bil som ikke skal repareres på lige efter købet.
Jeg reagere på den tendens der er til " kan man sælge hvad som helst og bare holde mund " ( der er rigtig mange brugtvognsforhandlere der benytter sig af det, det ved vi alle )
Jeg henvendet mig lige efter købet med den blinker arm som er til fare for liv og lemmer da den blinker a helved til uden at skulle det. Jeg ved at forhandleren skulle dække det i følge købeloven og det vidste han også - han var så kålhøgen at fortælle mig det, men alligevel sige at han ikke ville betale for fejlen, at han ville "tage chancen" og iøvrigt troede at jeg havde en dårlig sag..
Dette er min grund til min reaktion, jeg syns sgu da også det er træls det her.................
Profil slettet
23-08-2009 kl. 10:30
Profil slettet
23-08-2009 kl. 14:12
Roger out and over.............
Profil slettet
23-08-2009 kl. 17:13
René Valin
bruger siden
01-02-2004
24-08-2009 kl. 08:10
René Valin