Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brændstofregnskab

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

15-09-2009 kl. 13:53

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide om jeg er den eneste – eller én af dem – der overvåger mit brændstofforbrug. For hver tankning jeg foretager (hvor jeg i øvrigt sørger for at fylde helt op), noterer jeg mig kørte km og boardcomputerens gennemsnit på kvitteringen. Når jeg kommer hjem fører jeg det i et excel-ark, og kan på den måde se hvad den månedlige brændstofudgift har været, men også hvor langt jeg reelt har kørt på literen og dermed boardcomputerens afvigelse. Derudover noterer jeg mig også total km, så jeg kan se om jeg mistet en kvittering. Er det mig der er ”nuts”, eller er der andre der gør det samme…..eller noget helt andet måske?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Dalhus

Jesper Dalhus
bruger siden
18-11-2003

15-09-2009 kl. 14:04

Jeg gør selv det samme men bruger denne side http://www.spritmonitor.de/

Sidst rettet: 15/9-09

Jesper Kümpel

Jesper Kümpel
bruger siden
06-01-2004

16-09-2009 kl. 12:57

Ja, jeg gør det altså også. Måske enda lidt mere i det ekstreme. Har gjort det på de alle de biler jeg har haft(6). Jeg har samtlige omkostninger jeg har på bilen. Brændstof, km/l, Pris/l, vægtafgift+forsikring+service+vedligehold+værksted+etimeret værditab fordelt på kørte km,
Jeg kan f.eks. se at diesel engang i 2002 var nede på 5,14 :o) ... Jeg ved at min Mercedes 300TD '98 som jeg kørte 80.000 km i på 1,5 år, var billigere pr. km end min nuværende Avensis som jeg har kørt 70.000 i på 2,5 år. ... jeg syntes det er meget sjovt. Så hvis du syntes du er nuts er du heldigvis ikke den eneste :o)

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2009 kl. 21:32

Hold da op, i må kede jer !!! FÅ dog et liv, eller i det mindste en sund interesse! I har da vist ikke lige fremt travlt med at komme ind til konen efter køreturen hjem fra arbejde...nej så hellere blive siddende i bilen og regne ud at det nu har kostet én kr.1,78 mere denne måned at køre frem og tilbage fra arbejde, end sidste måned............... GAAAAAAB - sikke et spild af liv.

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2009 kl. 00:39

Lool :O)

Fedt skrevet A M.

Du skriver hvad jeg tænker..