Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW M5 som til daglig koersel?

Profil slettet

Profil slettet

05-09-2009 kl. 21:05

Hej alle sammen - jeg haaber I kan hjaelpe mig lidt. Jeg kan selvfoelgelig laese mig til en del, men haaber nogle danskere har foerstehaandserfaring fra at eje denne bil. Jeg har kig paa en BMW M5, modelaar 2001 dvs. fremstillet i aar 2000 (saadan regner de med det her i USA) og den har koert omkring 160000 km/100000 miles. Her i USA er folk bange for alt der har koert over 100000 miles hvorimod det er "ingenting" set med europaeiske oejne. Vil I mene jeg render ind i meget hoeje vedligeholdesesomkostninger ved at koebe denne bil? Jeg skal bruge den hver dag og kommer nok til at koere mellem 25000 og 35000 km om aaret. Benzin er heldigvis billigt her saa det er ikke noget problem, selvom bilen er toerstig. Koebsprisen er i naarheden af ca. 100000 DKK hvilket er billig efter dansk maalestok. Paa forhaand tak for jeres kommentarer Jacob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Harritz Poulsen

Jacob Harritz Poulsen
bruger siden
05-02-2004

06-09-2009 kl. 00:01

Rigtig dejlig og hurtig bil!

Jeg har ingen personlig erfaring med ejerskab af sådan en fin vogn, men jeg har fået fortalt at brugtvognspriserne i tyskland er helt i bund på dem, fordi almindelige sliddele og vedligehold er uforskammet dyrt og når de går i stykker - "koster det spidsen af en jetjager"... Primært fordi det oftes kun er de autoriseret værksteder der kan skrue i dem. Og som vilkensomhelst bil af den kaliber, der har kørt 160.000 km og med det km forbrug du har, så er det kun et spørgsmål om tid før du skal have den store pung frem...

Profil slettet

Profil slettet

06-09-2009 kl. 21:04

Tak for svarene, Jess, Carsten og Jacob. :)

Vi maa se - jeg glaeder mig til at komme paa en proevetur paa et tidspunkt og se om det er noget for vi alle sammen er med paa (kone + tre-aarig soen). Det er en flot bil og praestationerner er jo helt utrolig for en umodificeret bil og saa er den endda til at faa raad til. Alternativet ville vaere en 525i eller 530i fra aargang 2004 som koster noget naaer det samme herovre, saa M5 er jo klart overlegen mht. hvad man faar for pengene. Endnu engang tak.

Jacob

Profil slettet

Profil slettet

06-09-2009 kl. 21:06

Sidst rettet: 6/9-09

Profil slettet

Profil slettet

07-09-2009 kl. 16:30

Ja jeg glaeder mig at faa en bil med manuelt gear igen, da begge mine nuvaerende biler har automatgear. En Chrysler LHS fra 2000 og en Dodge Magnum fra 2005. LHS'en bliver ofret i bytte naar vi koeber BMW'en.

Profil slettet

Profil slettet

15-09-2009 kl. 14:53

Ja jeg glaeder mig. Vi maa se hvornaar jeg kan faa fingre i en. Jeg er enig i at "vi lever kun en gang" saa hvis man kan, saa skal man da goere det. Isaer til denne pris.

Jacob

Profil slettet

Profil slettet

09-10-2009 kl. 17:02

Tak Kim
Det er nogle gode information du kommer med der. Jeg har laest noget omkring olieforbrug saa forbereder mig ogsaa paa det. Netop pga de tidligere modellers problem med motoren har jeg planlagt at holde mig vaek fra biler de tidligste modeller. Hehe ja 5km/l er ikke meget med min anden bil (Dodge Magnum 5.7L aka. Chrysler 300 Touring i DK) er ogsaa en lille smule toerstig, men saa laenge en liter "premium" er lige omkring fire (4) danske kroner, gaa det nok. :)

Jeg haaber at koebe bilen i marts 2010 og forhaabentlig proevekoere et eksemplar eller to inden da.

Jacob

Profil slettet

Profil slettet

22-10-2009 kl. 20:24

Ja og man ser ikke mange af dem paa vejene saa det er da ogsaa et plus. Den er naesten "anonym" i udseende da den ligner de mere almindelige E39ere rigtig meget. Jeg har ogsaa laest om VANOS systemet saa bilen jeg ender med at koebe skal foerst gaas igennem af en ekspert saa det er saa faa overraskelser som muligt. Priserne bliver ved med at falde... Lige nu kan ca. 85-90000 DKK skaffe en 2001-2002 model med ca. 160-170000 km paa taelleren... For 100-1100000 DKK kan du faa en 2003 model med under 150000 km uden de store problemer. Jeg har laeste at priserne her i USA er faldet rigtig meget over de sidste aars tid og det kan ses naar man soeger efter biler paa internettet. Udvalget er ikke vildt godt, men bilen er ogsaa relativt sjaelden med kun ca. 10000 styk eksporeret til USA gennem aarene. I dag paa vej til arbejde var det faktisk foerste gang jeg saa en "in the flesh" siden jeg begynde at interessere mig mere for bilen... men jeg kan slet ikke huske sidste gang jeg saa en foer i dag saa det er ikke mange af dem. Den suste forbi mig...den var sort og saa hamrende fed ud. Jeg kan naesten ikke vente med at proevekoere den personligt.

Jacob

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-10-2009 kl. 19:59

Det er rigtig hvad Michael skriver mhs til Vanos systemet. Det blev dog forbedret på produktion 2001... Du kan tydelig høre det, hvis det "tikker" når motoren er varm.. Det er ikke unormalt at den tikker lidt når den er kold..