Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW - hvad skal man vælge??

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

29-05-2008 kl. 13:54

Jeg er den lykkelige ejer af en BMW 320d fra 2006. Jeg er super for bilen og er sikker på at den skal holde i mange år. Der er kun et men... Jeg bor uden for EU og skal nu flytte hjem til Danmark. Jeg kan tage den med hjem som flyttegods og derved slippe for moms og told. Mine alternativer er: 1) Beholde bilen og betale de godt 300.000kr Skat vil ha i reg afgift. 2) Ombygge den til gule plader og reg den i DK til 50% afgift. Senere kan jeg vel ombygge den tilbage til hvide plader. 3) Sælge den. Folk vil give 120.000kr for den i DK og i Schweiz så der er ingen forskel. Man bliver flået uanset hvad. Hvad ville i gøre?? Jeg er virkelig i vildrede så alle inputs er velkomne. Tak!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

29-05-2008 kl. 15:38

Godt spørgsmål...

Hvad med at flytte til Flensborg, beholde bilen, købe hus til lav pris, få 30-40% lavere leveomkostninger - du kan arbejde i DK og er dermed berretiget til dansk sygesikring - ikke at det bør bekymre, men det er ret dyrt i DE.

Hvis ikke du har den mulighed, kan du jo sælge den og købe dig en mindre bil - biler er ikke så let tilgængelige her i Landet som du jo nok erindrer :-) Tag den evt med til DK og sælg den, det er en udemærket forretning for de flestes vedkommende.

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

09-06-2008 kl. 13:21

Hej Lars og Søren

Bilen er reg første gang i nov 2006 og den går 16.9 km pr liter. Bilen har lige rundet 44000km. Af udstyr har den lidt forskelligt og det er vel der det er svært at vurdere. Af det vigtigste har den klima, sædevarme og alu fælge. Herudover har den nogle udstyrspakker der hedder comfort og advantage. Hvad tror I at vurderingen vil være så?