Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW eller Audi!?

Profil slettet

Profil slettet

30-04-2009 kl. 21:40

Hej Dette er blot ment som et lille debatoplæg hvor man kan give sit synspunkt til kende jævnfør emnet. Andre kan måske bruge det til inspiration af bilvalg. Jeg vil først om fremmest sige, at Audi virkelig laver et pisseflot design som virkelig er oppe i tiden. men jeg synes stadig, at BMW er et stykke foran når det kommer til det tekniske. Her kommer et par punkt der er med til at gøre BMW nogle overlegne køremaskiner. Deres V6 motorer. fantastisk støvsvag, sprød lyd og lang holdbarhed. Baghjultræk. Giver altså bare et mere afbalenceret køretøj. Føles bedre når du ikke kan mærke trækkraften forplanter sig i rattet (ligesom med forhjulstræk). Også langt dyrere at lave end forhjulstræk. 50 % vægtfordeling for og bag i bilen. Giver nogle fantastiske dynamiske køreegenskaber. Bilen ligger meget stabilt på vejen og køreoplevelsen er endnu bedre. Steptronic gearkasse. passer perfekt til en så sportslig bil. Andre plusser: hele tiden forskning i ny teknologi - blandingen af sport og stil - ægte tysk mærke hvor de ikke deler komponenter med 5-6 andre bilmærker - gensalgsværdi - Bmw brede modelprogram - forskning i miljørigtige motorer. det var bare lidt input herfra. Håber i har lyst til at blande jer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

01-05-2009 kl. 10:30

Hvad får dig til at tro at baghjulstræk skulle være dyrere at producere end forhjulstræk?
Hvordan var det, det hele startede med biler? Nåjo, det var jo baghjulstræk, fordi det var det eneste der var teknisk muligt for 110 år siden. Alle andre konsumbilfabrikker end BMW har siden da formået at konstruere det væsentligt mere komplicerede - og formentlig dyrere - forhjulstræk.
Det eneste der skulle kunne fordyre baghjulstrækket er alle de elektriske foranstaltninger som er nødvendige, for at holde bilen på vejen i vådt og glat føre - esc, antispin og måske mere end det.......

:-)

Profil slettet

Profil slettet

01-05-2009 kl. 14:05

Ja der er måske sket en udvikling med Audi inden for de senere år. hvilket også var på tide. hvis deres ønske om at nå på højde med BMW og Mercedes skal indfries.
jeg mener bare ikke de er halvvejs endnu. Læs på nettet om bliv klogere....

Jens Philip Nørgaard

Jens Philip Nørgaard
bruger siden
23-04-2006

02-05-2009 kl. 12:46

Sjovt indlæg, og der er vist ingen tvivl om hvilken bil div. skribenter kører i :)

Undertegnet kører selv pt. BMW E39 - og må tilstå at det er den bedste "gryde" jeg har haft til dato. Tidligere har jeg haft en Audi A4 1.8T 4x4 Chippet, og den står endnu højt på himlen mht. køreglæde og især optræk.

Tror ikke du finder en endegyldig retningslinje mht. valg og smag - andet end det er 2 meget fine mærker med deres egen fanskare.

Men, firhjulstrækket fra Audi er så absolut et must såfremt man skal over i den igen - at det er et overkill er muligt - men det er de fleste biler i forvejen.

Sidst rettet: 2/5-09

Profil slettet

Profil slettet

04-05-2009 kl. 19:16

..men allerhelst en undervognsbehandlet carina 2,0