Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW automatic

Profil slettet

Profil slettet

01-05-2008 kl. 00:46

Har en E34 525 tds aut. Når jeg sætter i DRIVE skulle bilen trække selv, men gearkasse står nærmest stille. Jeg gasser lidt op men samme resultat, ingen effekt. Når gearkasse så endelig "falder i hak" og jeg kan køre, så opstår problemet igen når jeg f.eks skal stoppe ved et lyskryds og jeg skal sætte igang igen, eller nårjeg slipper gaspedalen når jeg kører igennem en rundkørsel. Der er ikke problemer med det automatiske gearskift når jeg så er kommet igang og f.eks kører motorvejskørsel. Bilen accellerer fint også ved kickdown - uden mislyde. Kan det udelukkende skyldes for lavt olieniveau i gearkasse, eller kan andet forårsage problemet. Forøvrigt så er der ikke en oliepind til gearkasse som der vises på tegning i reparationsbog. Hvor pokker tjekker jeg olieniveauet på gearkassen. Sidder der en bolt som skal skrues ud nedenunder.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-05-2008 kl. 01:48

Hej Thomas, tak for oplysning om tjek og påfyldning af olie i gearkassen. Det var olieniveauet i gearkassen...eller snarere mangel på samme, der skabte problemet.

Hilsen
Ole

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg