Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
BMW 740
Profil slettet
19-10-2005 kl. 13:23
Hej Rune.
Der er mange ting du skal passe på.
Olie spild fra motor kan sagtens komme til at koste det blege.Ikke i reservedele men i arbejdsløn. Det tager sin tid at skille en V8 motor ad, og samle den igen.Ellers er det
bagtøj,trykstræber bøsninger,bærearme, kugler,lamdasonde,katalysatorer. Jeg har selv haft en 740I fra 1995, og fik den gået igennem ved et aut.BMW værksted i Ålborg.
De fandt en del af fejlene, men ikke dem alle,
og efter 2mdr. var jeg 50.000 kr. fattigere.
Køb en i Danmark, og sørg for at få lavet en FDM test. Det koster ca. 8000 kr. men kan sagtens vise sig at være det værd.
Held og lykke, det er trods alt en dejlig bil.
Med venlig hilsen Lars
Der er mange ting du skal passe på.
Olie spild fra motor kan sagtens komme til at koste det blege.Ikke i reservedele men i arbejdsløn. Det tager sin tid at skille en V8 motor ad, og samle den igen.Ellers er det
bagtøj,trykstræber bøsninger,bærearme, kugler,lamdasonde,katalysatorer. Jeg har selv haft en 740I fra 1995, og fik den gået igennem ved et aut.BMW værksted i Ålborg.
De fandt en del af fejlene, men ikke dem alle,
og efter 2mdr. var jeg 50.000 kr. fattigere.
Køb en i Danmark, og sørg for at få lavet en FDM test. Det koster ca. 8000 kr. men kan sagtens vise sig at være det værd.
Held og lykke, det er trods alt en dejlig bil.
Med venlig hilsen Lars
Klaus Lodberg
bruger siden
11-09-2003
19-10-2005 kl. 16:52
Uden at slukke din drøm om en 740´er, så er det fuldstændig korrekt, hvad der er skrevet i denne tråd. Både hvad angår vedligehold, forbrug og forsikring kræver en BMW af denne kaliber, at man er villig til at ofre mange mange penge på sin bil. Et stort service koster nemt 20000-30000 kr. Held og lykke, mvh Klaus
Profil slettet
19-10-2005 kl. 16:52
Hej
Jeg kunne godt tænke mig en bmw 740 fra 1995. Er der nogle generelle ting som jeg skal være opmærksom på. Rust, svage dele, motor, aut. gearkasse osv.
mvh
Rune (jeg kom først til indsætte dette indlæg under styling osv. Beklager dette)
Jeg kunne godt tænke mig en bmw 740 fra 1995. Er der nogle generelle ting som jeg skal være opmærksom på. Rust, svage dele, motor, aut. gearkasse osv.
mvh
Rune (jeg kom først til indsætte dette indlæg under styling osv. Beklager dette)