Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW 525 TDS, 93-95

Profil slettet

Profil slettet

10-09-2006 kl. 12:25

Jeg har haft 2 stk. E34'ere, som 5'eren kaldes. Dog som benzinere, men karossen må nok formodes at ville ruste på samme måde på en disel :-) Begge har været ganske slemme til at ruste på bagklap, ved tankdæksel, i dørkanterne, på skærmkanter, så vær opmærksom på de steder, når du kigger på 5'er. Har bilen været undervognsbehandlet flere gange, er dette jo altid et stort plus at gå efter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-09-2006 kl. 18:51

Tak for de gode svar. Lige for at præcisere så kører jeg en del kilometer, så jeg vil gerne høre om erfaringer med diesel maskinen (den med 143 HK). Hvad angår rust, så regner jeg med enten at købe en importeret model eller selv hente den i syd Tyskland. Så der håber jeg at være dækket ind.

Robert

Morten Fauerby

Morten Fauerby
bruger siden
20-09-2005

04-10-2006 kl. 18:26

Hej

Jeg har netop sat min BMW 525 TDS Touring fra 1993 til salg. Den har alt i udstyr og er virkelig en super lækker bil. Jeg vil til enhver tid foretrække den i forhold til en MB. MB er også meget dyrere at sende på værksted. Min er hentet hjem fra tyskland og sælges derfor til 70.000 kroner selvom den har alt i udstyr.
Mvh
Morten Fauerby
info@mortenfauerby.dk

Martin Jørgensen

Martin Jørgensen
bruger siden
06-01-2004

18-10-2006 kl. 14:08

Hej

Hvis du stadig overvejer, at købet en 525 tds, så skal du desuden checke, at den ikke har et revnet topstykke. Dette er en meget typisk fejl på dens motortype og rep. koster nemt 15-18.000 kr.

Jeg har selv en, som har kørt mange km, men som er godt passet. En ekstremt velkørende og flot vogn.

Mvh.

Martin

Profil slettet

Profil slettet

19-10-2006 kl. 12:47

Jeg overvejer at købe en BMW 525 TDS fra perioden 1993-1995. Er der nogen der har erfaring med dennd model? Alternativet er en MB 124 300TD som jo er en sand arbejdshest.
Jeg kan imidlertid godt lide BMW'en, da den kører super. Jeg er imidlertid ikke helt klar over hvad man skal forvente sig af i forhold til forbrug, reperationer, rust mv. Bilen skal være med automat gear.

Nogle der har erfaringer med modellen - gode som dårlige?

Mvh. Robert