Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
BMW 520 D
Profil slettet
25-08-2006 kl. 10:06
Hej,
Jeg har en 320d med samme motor (136 HK), og det er ikke normalt at der er et hul i det område du nævner. Turboeffekten skal udvikle sig jævnt fra ca. 1800 o/min og op til ca. 3500 o/min (herefter flader det en del ud).
Jeg vil anbefale, at du aftaler en tid hos dit nærmeste BMW værksted ell. FDM og få lavet en gennemgang.
Mvh Torben
Profil slettet
26-08-2006 kl. 11:15
Har I nogen idé om hvad det kan være og hvad det vil koste?
Jeg kender ham som sælger bilen til mig, og får den til den pris forhandleren vil give ham i bytte. Derfor har jeg også travlt, men har mulighed for at komme på værksted inden købet! Håber I kan hjælpe!
Jeg kender ham som sælger bilen til mig, og får den til den pris forhandleren vil give ham i bytte. Derfor har jeg også travlt, men har mulighed for at komme på værksted inden købet! Håber I kan hjælpe!
Profil slettet
26-08-2006 kl. 13:06
Hej. Jeg påtænker at købe ovenstående bil årgang 2000, km.240.000.
Jeg har prøvekørt bilen idag, og synes godt om den, men det er ligesom at den i optrækket stopper ved ca. 2700-2800 omdrejninger og så først tager ved igen ved ca.3200 omdrejninger. Sælger siger det er turbuen og at det er helt normalt. Er der nogen der ved det? Og kan der evt. gøres noget ved det???
Jeg har prøvekørt bilen idag, og synes godt om den, men det er ligesom at den i optrækket stopper ved ca. 2700-2800 omdrejninger og så først tager ved igen ved ca.3200 omdrejninger. Sælger siger det er turbuen og at det er helt normalt. Er der nogen der ved det? Og kan der evt. gøres noget ved det???
Profil slettet
26-08-2006 kl. 13:06
jeg synes du skulle låne bilen, og køre den forbi enten et schmiedmann værksted eller et andet med bmw erfaring. Få deres vurdering og overslag på udbedring af fejlen. Så ved du, hvor meget du kan betale for bilen. En evt. udskiftning af turboen er sikkert ikke en billig operation, så få hellere eksperterne med på råd !