Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Blitzet i udlandet !

Profil slettet

Profil slettet

25-07-2008 kl. 18:04

Hej Netop hjemvendt fra en pragtfuld ferie i det sydlige Europa, har jeg et spørgsmål til de kyndige: Desværre oplevede jeg at blive blitzet af ubemandede fartkontroller ikke mindre en 3 gange på motorvejene ! 1. gang omkring grænsen mellem Tyskland og Schweitz hvor et pludseligt ophør af motorvej samt vejarbejde overraskede mig og hvor den tilladelige hastighed pludselig gik fra 100 km/t til 60 km/t. Jeg kørte nok 80 km/t. 2. gang var i Frankrig hvor GPS ´en godt nok ustandseligt meddelte at der var flytbare aut. fartkontrol, dog uden synlige tegn derpå, men ca. 117. gang var der "gevinst". Jeg kørte nok 130 som ellers er tilladt. Men lige her var der 110. (Jeg synes forøvrigt ikke franskmændene er særligt gode til at skilte med ændringer i den tilladte hastighed). 3. gang var lige syd for Kassel bakker hvor en meget stejl strækning af autobahn gjorde at 100 km/t var max. men hvor jeg "sov" og bare lod bilen rende farten af. Min fart ca. 140 km/t !!! BANG - rødt lysglimt igen !! :-( Undskyldningerne er mange, jeg ved det :-) , men med børn på bagsædet og mange km som skal ædes går det jo galt. Mit spørgsmål er nu: ser jeg noget til disse "fartbøder", eller er de så venlige ikke at sende dem til DK ?? Sidst rettet: 25/7-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-07-2008 kl. 19:29

Jeg er på nøjagtig samme videnniveau :-) Jeg har også hørt om /mener at have læst, at i år får man bøderne. Samtidig mener venner og kolleger at man ikke ser noget, da de som Ole tidligere år har prøvet at blive blitzet uden senere at få "en hilsen".
Jeg håber andre i forum har læst bedre på lektien og ved klar besked. Evt. nogle som faktisk har fået tilsendt bødeforlæg fra Tyskland/Frankrig mm.

nikolaj Sunesen

nikolaj Sunesen
bruger siden
06-01-2004

25-07-2008 kl. 20:32

hej

hvis du er blevet fotograferet i Tyskland og Schweitz får du ingen hilsner.... det er jeg sikker på og har selv prøvet.vjeg er også ret sikker på at du heller ikke gør det i Frankrig. Jeg tror kun det er Norge og Sverige, som det danske politi samarbejder med..

vh nikolaj

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

26-07-2008 kl. 23:32

Uha uha....jeg "...så også lyset" tidligere i dag i bunden af Kassel bakker, men jeg kunne seriøst ikke vurdere, om det var mig der blev ramt. Umiddelbart så jeg jo godt blinket, men jeg var længere fra end man er i DK.

Hvordan finder man ud af, hvor stor bøden evt. er (kørte ca. 115 km/t)?

Martin Larsen

Martin Larsen
bruger siden
23-10-2005

27-07-2008 kl. 09:26

Jeg er ked af at sige det, men i kan godt forvente en hilsen fra det danske politi når man bliver blitzet i Tyskland.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/15/065829.htm

Profil slettet

Profil slettet

27-07-2008 kl. 10:08

Hejsa.

Jeg har kørt en del export i nogen år rundt i europa og har også oplevet at blive blitzet en del gang. Men i behøves ikke være bange for der kommer en regning til jer. Snakke med en tysker her sidste år der fortalte mig at det tyske politi ikke havde adgang til det danske motor register og at der ville være for mange omkostninger for dem for at finde synderen når det var. Så venner bare gi den gas det er gratis ind til de personligt stopper jer.

Mvh Emilio

Profil slettet

Profil slettet

27-07-2008 kl. 10:12

okay martin have ret den havde jeg ikke lige set. men er det de ander lande så som frankrig og det så sker der ikke noget.

Mvh Emilio

Profil slettet

Profil slettet

28-07-2008 kl. 13:41

"I EU arbejdes der på " - ok, det beroligere mig :-) Så går der nok lidt tid endnu :-) . jeg må indrømme, at jeg ikke forventer at høre nærmere ang. fartsynderne, men egentlig er det vel ok, at man også må bøde for fartovertrædelser i udlandet. Blot skal marginen være rigelig stor f.eks. + 25 %, da andre landes fortolkninger af forvarslinger, skiltevaner, antal skilte mv. er en del anderledes end her til lands.
Skulle der mod forventning dumpe et "udenlandsk" girokort ind af døren, skal jeg selvfølgelig nok fortælle det her i forum.

Profil slettet

Profil slettet

18-09-2008 kl. 16:34

Der er endnu ikke strøget et udenlandsk girokort ind af postkassen, ej heller mødt danske betjente op på min arbejdsplads. Så det er jo godt nyt og jeg forventer efterhånden heller ikke at høre mere til den sag - Eller hvá ??

Er der andre nye brugere som evt. har erfaringer at bidrage med??

Jeg må indrømme at have hørt et rygte om at det godt kan tage op til et halvt års tid inden man "opsøges" af lovens lange udenlandske arm ?

Nils Præst

Nils Præst
bruger siden
08-08-2003

20-09-2008 kl. 07:59

De har laver et samarbejde nu. Det blev indført for nogle år siden. Jeg har selv lavet den der i Kassel, men den Tyske Porche foran fik sgu nok nogle punkter fra kortet fjernet. Vi blev blitzet med 180, vist nok i en 100 zone. Det er så tilbage i 1999 og der var ikke nogen udlevering af bøder.

Profil slettet

Profil slettet

24-07-2009 kl. 20:55

Er endnu engang tilbage fra en super ferie i det sydeuropæiske. I år ingen blitz - passede på og kørte ordenligt og pænt :-)
Men for at tage den 1 år gamle tråd op, vil jeg fortælle at jeg aldrig så noget til sidste års regninger. Har andre nye erfaringer at bidrage med på dette felt ? Eller kan vi danskere stadig bare sorgløst give den bundgas ? ;-)

Profil slettet

Profil slettet

24-07-2009 kl. 21:22

Jeg er i Norge flere gange hvert år og glemmer ofte hvor hurtigt det går når motoren ikke kan høres og farten ikke kan mærkes som i min Superb.
Har dog endnu aldrig fået en bøde af fjeldaberne som ellers er meget strikse - også på dette område.

Michael Vienø

Michael Vienø
bruger siden
12-09-2007

30-07-2009 kl. 13:34

Jeg blev blitzet den 24.01-09 og har netop åbnet et brev fra Justitsministeriet, hvor der står at de har sendt de schweiziske mydigheder information om at jeg var ejeren af køretøjet.

Jeg måtte køre 120 og kørte 135 og så er der en usikkerhed margen på 6 km. dvs, de vil sende mig en bøde for at køre 9 km. for stærkt........ men de skriver ikke hvor meget bøden er på. Men den er sikkert stor siden de gider at lave alt det papir arbejde for 9 km......