Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Blinke til hinanden

Profil slettet

Profil slettet

11-11-2016 kl. 07:50

Godmorgen alle.

Hvor er det rart at ens medtrafikanter kan blinke med det lange lys når de synes at man kører for stærkt.

Vi kom kørende på en dobbeltsporet vej hvor man må køre 80 kilometer i timen og vi kørte faktisk
selv ikke engang 80 i timen men alligevel blinkede de til alle os som kørte i modsat retning.
Godt nok kom der nogle kørende bagved med lidt hurtigere hastighed.

Godt nok stod der også en fotovogn, så vejen har jo været en farlig en hvor det går meget fatalt galt
hvis man overskrider hastigheden bare en lille smule - så tak til alle medtrafikanter for at redde vores liv.

Men er det ovehovedet lovligt at blinke til hinanden i farlige situationer ?

Hilsen Kent

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

11-11-2016 kl. 16:44

Der er næppe nogen tvivl om, at dine langtblinkende medtrafikanter har blinket af dig med henblik på at spare dig for en fartbøde.

Og nej, det er ikke lovligt. Blot en risiko dine medtrafikanter tager, for at spare dig for en bøde!

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

11-11-2016 kl. 18:32

Advarer nu også med blink når jeg ser fartkontrol. syntes det er en god gestus.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

16-11-2016 kl. 08:20

Hej,

Jeg læser det ikke som det var Kent Sørensen de modkørende blinkede af, men ham der kom med stor fart bagved. I øvrigt så vil jeg mene det er svært at se på afstand om en anden bil kører stærkt i den modsatte vejbane ? Om det er pga en fartkontrol er svært at sige da de fotovogne desværre skjuler sig og sætter kamera ud på vejen (og derned ikke forebygger ved at være synlig i trafikken) Mener også at loven siger at man skal gøre andre opmærksom på fare ved signal givning, enten blinke med det lange lys eller horn, så trafikanten som blinkede har nok bare blinket til ham med farten fordi han synes det gik for hurtigt. Så et meget lille blink skader nok ikke nogle, specielt ikke i dagslys.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

16-11-2016 kl. 09:56

KS; Den diskution har vi haft og vi er ikke enige og alle ved godt at din mening altid er den rigtige i alle henseender.

(Gider ikke skrive det igen men 'ræser Brian' som kommer med 70 i timen ved en skolevej og ikke ser en fotovogn fordi den er gemt sætter jo ikke farten ned og dermed bliver lille Lise kørt over.)

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

16-11-2016 kl. 10:22

Præcis, så derfor vil permanente fotostandere være at foretrække ved farlige skoleveje (eller ligefrem at lukke skolevejen for biler) fremfor mobile fotovogne - det er ihvertfald mit forslag til det.

Dette indlæg blev 16-11-2016 10:23 redigeret af dets forfatter.