Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Bilundersøgelse
Profil slettet
11-02-2004 kl. 18:16
Det med manipulation var jo bare en joke. Men det viser bare hvor meget man kan stole på diverse undersøgelser.
Profil slettet
11-02-2004 kl. 20:38
Hvis den tyske Tüv rapport er mere troværdig end den franske, hvorfor ligger Opel Agila så på tredje pladsen over bedste biler, mens suzuki wagon R ligger på 103? Bilerne er fuldstændig identiske.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
11-02-2004 kl. 22:52
Nu er jeg ganske vist ingen ørn ud i det franske sprog, men det ser ud som om det er resultaterne til syn den undersøgelse gælder. Som ved det tyske TÜV er det så et spørgsmål om hvor godt bilerne klare sig til syn, og ofte er en bil der skal til syn først undersøgt og renset for fejl hos en mekaniker. Så reelt set fortæller det mindst lige så meget om ejerne af pågældende mærke og de værksteder de benytter sig af, som det gør om bilmærket. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at der skulle være manipuleret med tallene, hvad skulle de syns-ansvarlige myndigheder få ud af det? Hvorfor skulle man ikke kunne stole på undersøgelser som trods alt er en beskrivelse af virkeligheden, ikke min eller andre enkeltstående bilejeres virkelighed men som regel adskillige tusinde bilejers virkelighed……Så identiske er Agila og Wagon R+ nu heller ikke, Opel’en er ifølge BILREVYEN 2003 produceret i Polen og Suzuki’en i Ungarn. Det kan godt resultere i forskellige måder at behandle/smøre/samle tingene på, og måske en bedre rustbeskyttelse på en af mærkerne. Begge fås med en 1,0 motor med 3 cylindre, mens det kun er Opel der har en 1,2 og kun Suzuki der har en 1,3. Så måske skyldes det meget forskellige resultat at Suzukis 1,3 motor ofte dumper nå der skal måles forurening, mens Opels 1,2 motor består………Med venlig hilsen Kim
Profil slettet
12-02-2004 kl. 21:50
Som Michael selv konstaterer så er fransk jo rimelig godt, synd for dem der ikke kan se det og stadig kører rundt med bremser og affjedring som en traktor, men nogen kan jo lide det på den hårde måde!!
Profil slettet
12-02-2004 kl. 21:50
Hvad siger i til følgende link?
http://www.caradisiac.com/php/actu_enq/enq/budget/158/mg_5425_marques_fiables.php
Som Citroen ejer er det jo kun hvad vi har vidst hele tiden. De tyske rapporter er sikkert manipuleret.
http://www.caradisiac.com/php/actu_enq/enq/budget/158/mg_5425_marques_fiables.php
Som Citroen ejer er det jo kun hvad vi har vidst hele tiden. De tyske rapporter er sikkert manipuleret.