Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Billig bil med højde, så man sidder "lige op og ned"
Profil slettet
29-03-2008 kl. 18:13
Ang. 2007 Citroën C1 1,0i Prestige 5d
Er der nogen der kan hjælpe ift. køb af en ny eller brugt bil, hvor man sidder lige op og ned (frem for med fødderne strakt frem) - ligesom man gør i en Citroen Berlingo, - da jeg skal bruge det pga. en rygskade. Jeg skal bruge minimum tre sæder, den skal kunne købes nu/meget snart, den skal have automatgear og mulighed for fartpilot, og skal gerne koste under 200.000 og ikke være ældre end 1-2 år?
Jeg har overvejet Citroen, men der er kun varevogne (indtil engang i sommer), Opel Zafira, VW Caddy, og en Matrix, men de er enten for dyre eller ikke for kønne. Ford C-Max er for dyr med automatgear. Det efterlader Ford Fusion, som jeg ikke ved meget om, og de eventuelle biler jeg ikke har hørt om. Nogen gode ideer??
T.
Per Skodborg Jørgensen
bruger siden
03-07-2006
10-04-2008 kl. 18:04
Jeg kører Opel Meriva 1,6 16v Easytronic og det kører perfekt. Jeg har kørt med automatgear i flere år og som sådan virker Opelens Easytronic perfekt. Fordelen ved den type gear er, at bilen ikke bliver mere "tørstig" i forhold til et manuelt gear, den er faktisk en smule mere økonomisk.