Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bilen mister strømmen

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-02-2008 kl. 14:45

Hej. Vi har en ældre bil, som nu to gange har mistet strømmen. I begge tilfælde havde bilen stået i ca. 10-14 dage uden at have været startet. Det er ikke noget med, at den mister det meste af strømmen. Nej, den er helt flad, så ikke engang centrallåsen eller kabinebelysningen virker. Bilen lader helt fint, så når først autohjælp har startet den een enkelt gang, starter den selv fint igen allerede efter ganske få km kørsel. Nu er mit spørgsmål så, hvad der er galt. Er det batteriet, der er ved at være færdigt? Og hvordan tester jeg iøvrigt det?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2008 kl. 15:00

det lyder som batteriet der godt kunne trænge til at blive skiftet.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

18-02-2008 kl. 15:41

Det er ikke sansynligt at det er batteriet når det kun er ved længere tids stilstand.
Derimod lyder det som om du har et forbrug når bilen er slukket. Prøv at måle amperreforbrug med bilen slukket ( eller få en til det hvis du ikke ved hvordan ) forbruget skal ligge meget tæt på 0A ellers er der en forbruger der tapper dit batteri.
Fejlen kan lokaliseres ved at tage sikringer ud indtil forbruget forsvinder.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-02-2008 kl. 15:45

Hej Lars.

Måske har du ret. Men det der undrer mig er, at der enten er masser af strøm eller slet ingenting.
Hvis der er et forbrug, når bilen er slukket, ville jeg forvente, at den f.eks. ville virke lidt træt efter f.eks. 1 uge, og dø helt efter 2.

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2008 kl. 19:28

Hej
Har været ude for at autoradioen brugte 0,5 A, selvom der alt lys var slukket og frontpanelet fjernet.

Helt og lykke..

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-02-2008 kl. 09:50

Sidst rettet: 19/2-08

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-02-2008 kl. 10:01

Tak for svarene.

Jeg må nok på udkik efter et nyt batteri.

Nogen der har et godt forslag til, hvor man køber et nyt godt batteri til billige penge??
Bør man vælge et mærkevarebatteri?