Bilbasen Forum
Profil slettet
27-11-2006 kl. 13:35
Holdbarheden kan jeg ikke hjælpe med - men: jeg synes, at den er ALT for lavt gearet, med tanke på, at det er en stor diesel. Ved 210 km/t (som er topfarten), ligger den med max. omdrejninger med nålen på kanten af det røde felt. Og jaja, det var i Tyskland, så ikke noget hylen om hastighederne herhjemme.
Selvfølgelig kører man ikke så stærkt normalt, men generelt ved motorvejskørsel, kunne den godt bruge en højere gearing, eller en pind mere i kassen.
Profil slettet
27-11-2006 kl. 16:15
Det er jo smag og behag, man skulle bare mene, at med så stor en motor, kunne den godt være lidt højere gearet end en Yaris 1,4 D-4D =) Og som sagt, er det jo ikke ret tit herhjemme det går med de hastigheder.
Ellers en dejlig bil, dog er jeg noget skuffet over pladsen i den. Så hvis du tit kører med folk over børnestørrelse bagi, så "prøvesid" den lige først.
Ellers en dejlig bil, dog er jeg noget skuffet over pladsen i den. Så hvis du tit kører med folk over børnestørrelse bagi, så "prøvesid" den lige først.
Profil slettet
27-11-2006 kl. 17:32
Hej jeg påtænker at købe en volvo v70d5 aut,er der nogen der har erfaring med diesel modelen og deres automatgear.Hold barhed på motor og gearkasse....