Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Betale for lånebil?

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2007 kl. 23:33

Jeg har da flere gange fået en gratis lånebil stillet til rådighed hos Toyota, i forbindelse med service. Så jeg har da svært ved at tro, at der ligefrem skulle være en lov mod det!

Men hvis det kun er en vandtemperaturføler, hvorfor skifter de så ikke bare mens du får en kop kaffe? Det burde ikke tage mange sekunder, hvis de har delen hjemme.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2007 kl. 10:00

Nej mester, men det er det eneste sted JEG har oplevet det.

Der er faste priser på service hos Toyota, lånebil eller ej.

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2007 kl. 20:54

Jeg synes egentlig det er fair nok, de tager en beløb for en lånebil.
Men når det er en så forholdsvis ny bil, vil jeg mene, at det skulle gå ind under garatien. Det ville noget andet, hvis min bil havde været 10 år.

Men i øvrigt, så jeg også fundet et andet værksted. (dog stadig peugeotværksted, men i en anden by.)

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2007 kl. 21:00

I øvrigt synes jeg også, jeg blev taget ved næsen omkring benzin. De påstår jo at bilen er fyldt op, når man kører der fra. Jeg nåede ikke selv at fylde noget på, så var medtaget på regningen.
Min lånebil var en st.car 206 benzin. (ikke verdens kvikkeste.)
Jeg havde kørt 106 km, med ca. halvdelen på motorvej og resten på landevej.
Jeg bliver faktureret for 10 liter benzin, dvs den kun har kørt ca. 10 km. pr. liter.
Jeg vil klart mene, at sådan en bil kører noget længere på literen, da jeg selv har haft en lignende 206´er (sedan)
Så også her føler jeg mig snydt.
Værkstedet mente dog, at det godt kunne passe, at den kørte 10 km. pr. liter....!!!

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2007 kl. 22:23

kan fortælle at vi som en service for vor kunder udlåner biler for et symbolsk beløb selvom vi IKKE!!!! er forpligtet til det (prøv at lej en bil hos avis og se hvad det koster). bilerne taber vi penge på ved salg. plus forsk. og vægtafgift. henstiller til kunderne at fylde ca det benzin på de har brugt. ingen gør det. men de kan godt finde ud af at aflevere dem fuldstændigt tilsvinet og med tanken suget tør for bensin så vi ikke engang kan få dem ned på tanken 1 km fra forretningen..... jamen tak for at vi måtte låne jer en bil, siger jeg bare!

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2007 kl. 10:43

Nej, for de siger selv, de tanker dem helt op fra morgenen af, inden de bliver lånt ud. Men i mit tilfælde ser det ikke ud til at være korrekt. Og folk/virksomheder der prøver at snyde mig eller ikke har styr på tingene, tiltaler mig ikke.

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2007 kl. 11:25

du har krav på at få stillet anden bil til rådighed ved reklamationer,at du måske må betale for et par ekstra liter benzin er jo din egen fejl,når du ikke selv kan huske at fylde tanken.

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2007 kl. 15:24

Jesper c:
Om jeg fylder tanken eller de gør det, giver jo det samme. Problemstillingen er jo, at de ikke har fyldt den op, da jeg "fik" den.

G K.:
Nej, det er absolut ikke svært at fylde benzin på, men nu er det jo hellere ikke det, det handler om. Og nu kender du jo hellere ikke den aktuelle situation!
Og nej, jeg regnede hellere ikke med at benzinen skulle være gratis, men her har du igen ikke forstået problemstillingen.
Selvfølgelig er der kun os til at betale for omkostningen, men du får jo hellere ikke særskilt regning på den el, varme, og vedligeholdelse mv., som de netop bruger i forbindelse med reperationen af din bil?
Meget muligt at jeg kunne have ventet, mens de lavede bilen, men da de ikke gav mig muligheden herfor og jeg ikke selv har teknisk forstand på biler, så var det lidt svært at gøre dette.
Nej intet her i livet er gratis, men når jeg køber en varer og især en stor en af slagsen, så vil jeg også have en ordentlig service fra forhandleren!

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2007 kl. 02:38

Det er absolut ikke det samme om det er dig eller forhandleren der fylder tanken,nu skal forhandleren til at bruge tid på det,og det tager da hurtigt en mand et lille kvarter at kører ned på en tanken og fylde benzin på,bare fordi du ikke lige nåede det.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

07-01-2007 kl. 07:47

her er loven du henviser til: Mangel afhjælpning skal være uden omkostniger og væsentlig ulempe for forbrugeren, en vis ulempe må forbrugeren acceptere.Det forburg (benzin) du har betales af dig. Dog mener jeg da der er mobilitet garanti på sådan en fin bil ved reklamationsarbejde, der udføres på autorisre værksted.

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2007 kl. 07:47

Hej.
Min 8 måneders bil fik en fejl i vandtemp. måleren og skulle derfor på værksted. Peugeot sagde, at de ikke kunne give mig en gratis lånebil, da der er en lov for, at bilforhandlere ikke må gøre låne disse ud gratis.

Kan dette være rigtig? Jeg har da hørt om mange andre, der får stillet gratis lånebil til rådighed.
Hvis det er korrekt, kunne jeg da godt tænke mig et link til denne lov.
mvh
Anders