Bilbasen Forum
Betale for lånebil?
Profil slettet
04-01-2007 kl. 23:33
Men hvis det kun er en vandtemperaturføler, hvorfor skifter de så ikke bare mens du får en kop kaffe? Det burde ikke tage mange sekunder, hvis de har delen hjemme.
Profil slettet
05-01-2007 kl. 10:00
Der er faste priser på service hos Toyota, lånebil eller ej.
Profil slettet
05-01-2007 kl. 20:54
Men når det er en så forholdsvis ny bil, vil jeg mene, at det skulle gå ind under garatien. Det ville noget andet, hvis min bil havde været 10 år.
Men i øvrigt, så jeg også fundet et andet værksted. (dog stadig peugeotværksted, men i en anden by.)
Profil slettet
05-01-2007 kl. 21:00
Min lånebil var en st.car 206 benzin. (ikke verdens kvikkeste.)
Jeg havde kørt 106 km, med ca. halvdelen på motorvej og resten på landevej.
Jeg bliver faktureret for 10 liter benzin, dvs den kun har kørt ca. 10 km. pr. liter.
Jeg vil klart mene, at sådan en bil kører noget længere på literen, da jeg selv har haft en lignende 206´er (sedan)
Så også her føler jeg mig snydt.
Værkstedet mente dog, at det godt kunne passe, at den kørte 10 km. pr. liter....!!!
Profil slettet
05-01-2007 kl. 22:23
Profil slettet
06-01-2007 kl. 10:43
Profil slettet
06-01-2007 kl. 11:25
Profil slettet
06-01-2007 kl. 15:24
Om jeg fylder tanken eller de gør det, giver jo det samme. Problemstillingen er jo, at de ikke har fyldt den op, da jeg "fik" den.
G K.:
Nej, det er absolut ikke svært at fylde benzin på, men nu er det jo hellere ikke det, det handler om. Og nu kender du jo hellere ikke den aktuelle situation!
Og nej, jeg regnede hellere ikke med at benzinen skulle være gratis, men her har du igen ikke forstået problemstillingen.
Selvfølgelig er der kun os til at betale for omkostningen, men du får jo hellere ikke særskilt regning på den el, varme, og vedligeholdelse mv., som de netop bruger i forbindelse med reperationen af din bil?
Meget muligt at jeg kunne have ventet, mens de lavede bilen, men da de ikke gav mig muligheden herfor og jeg ikke selv har teknisk forstand på biler, så var det lidt svært at gøre dette.
Nej intet her i livet er gratis, men når jeg køber en varer og især en stor en af slagsen, så vil jeg også have en ordentlig service fra forhandleren!
Profil slettet
07-01-2007 kl. 02:38
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
07-01-2007 kl. 07:47
Profil slettet
07-01-2007 kl. 07:47
Min 8 måneders bil fik en fejl i vandtemp. måleren og skulle derfor på værksted. Peugeot sagde, at de ikke kunne give mig en gratis lånebil, da der er en lov for, at bilforhandlere ikke må gøre låne disse ud gratis.
Kan dette være rigtig? Jeg har da hørt om mange andre, der får stillet gratis lånebil til rådighed.
Hvis det er korrekt, kunne jeg da godt tænke mig et link til denne lov.
mvh
Anders