Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bestikker VW journalister?

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2009 kl. 09:27

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,601100,00.html

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

15-01-2009 kl. 22:19

Det er da ligyldigt om det er Biler, sport, musik eller en herboende Israelsk/ Dansk journalist der skriver om krigen i Gaza .... det bliver aldrig objektivt.

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2009 kl. 17:04

Lad os nu være glade for vores (ifølge alle jer som så gerne vil eje en rigtig bil, men ikke har råd !) overbetalte tyske kvalitetsbiler. Imens kan I så sidde i jeres kastrerede kønsløse Toyotaer eller KIA´er eller andet nonsen riskogerlort og bide i rattet af indædte frustrationer. Heldigvis er der en bil for alle ønsker og smag.

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2009 kl. 17:53

Torben K. Det er nytteløst at prøve på overbevise VW-fanatikere at der findes andre mærker der er af bedre kvalitet end VW og tyske mærker generelt. Men det handler vel igen om hvad man personligt synes om. Jeg er enig at journalister generelt kun nævner positive ting ved VW og glemmer alle de mindre gode ting ved VW. Til gengæld er de meget hurtige til at finde de negative ting ved andre mærker.
Til A M, VW er efter min mening en af de mest kønsløse biler der findes, det er jo næsten umuligt at kende de forskellige udgaver af golfen fra hinanden

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2009 kl. 20:11

Hej igen Torben K :-)
Hvad er kvalitet - det er håndgribeligt af og til, men også subjektivt!
Er Georg Jensen bestik kvalitet ? Måske - det er ihvertfald dejligt at bruge og se på, men om stålet er bedre end IKEA´s "det bedste" ved jeg ikke.
Tyske biler bliver jeg glad af at se på og køre i. Derfor er de kvalitet for mig. Jeg ønsker at eje og bruge dem og vil derfor gerne betale for det.
Moderne biler i dag er sikkert ret ens i produktionskvaliteten - der er så mange penge på spil i den branche at de selvfølgeligt ikke sender noget lort på markedet (retsager, erstatning mv.).
Derfor er kvalitet måske blevet (også indenfor biler) en subjektiv ting.
Vi taler altså smag og udstråling.
Jeg ville for min død ikke opleve eller ses kørende i en Kia 1,lort eller en dødsyg anden asiatisk dødssejler, når jeg kan vælge at købe Audi, MB, Vw, Porche eller for den sags skyld andre mærkevarer!! For ja, det er vel det det handler om: mærkevarer!
Jeg elsker mærkevare og føler mig lykkelig dermed :-)
Andre kan påtvinge sig selv en asketisk nydelse ved at eje en Daiwoo/Hyundai el.lign. - Bare ikke mig - derfor nyder jeg at harselere over middelmådigheden som jeg synes af og til florerer her på sitet.
Mvh. AM

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2009 kl. 20:50

Hvis der er nogle der er middelmådige her, så er det dig A.M!!
Du er så snævertsynet at det ligefrem er ynkeligt!

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2009 kl. 09:32

Hvad er anti VW i overskriften? Det er rent fakta at de har betalt journalisters rejser til Peking for 25000 Euro/pr. person. det er 150000kr. Man må selv afgøre om VW skal bruge de penge man betaler for bilen på den måde og om journalister er objektive efter sådan en tur.
Så lad nu være med at hidse jer op over det.

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2009 kl. 21:57

Nu har vi jo heller ikke påstået at du ikke kan køre VW uden problemer. Men man kan jo sagtens også køre uden problemer i andre mærker hele sit liv.

Det der er lidt irriterende er at journalister sammenligner alle biler med VW. Altså de mener VW sætter standarden, men det kan i allerhøjeste grad diskuteres, for vi er altså nogle der ikke kan se at VW skulle være nærmest en "gudebil". Og så det at VW ejere herinde nærmest gør grin med folk der kører i andre mærker, det er altså ikke ret sjovt i længden!

Sidst rettet: 23/1-09