Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Beregning af registreringsafgift på BMW Z3

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

28-11-2009 kl. 17:21

Hej alle, Jeg er konkret på jagt efter en cabriolet og har haft meget fokus på en Mazda MX5. Nu har jeg siddet her til eftermiddag og støvsuget BB og ved et tilfælde finder jeg nu en BMW Z3 1,9 fra 1996 til kr. 49.900 uden afgift (bilen har kørt 146.000 km.). Nu tænkte jeg, at jeg for sjov vil regne på hvad afgiften på sådan en vil være. Jeg gik derfor ind på www.skat.dk og benyttede mig af registreringsafgiftsberegneren. Måske er jeg en klovn og bruger beregneren forkert - det kan jeg slet ikke afvise :-) - men konkret fik jeg en registreringsafgift ud på godt 30.000 kr.. Det lyder forkert i mine ører?! Jeg vil have troet at en Z3 vil stå i en noget højere pris end en MX5'er. De fleste MX5'ere fra samme årgang står i godt 100.000 kr. og derfor undrer det mig, at en Z3'er kan gå for 80.000 kr inkl. afgift. Er der ikke noget galt her? Jeg tror, at jeg benytter beregneren forkert og navnlig i forhold til feltet: Handelspris i DK. Spørgsmålet er om det er handelsprisen inkl. afgift for en tilsvarende model eller om det er handelsprisen eksl. afgift - altså de 49.900 kr.. Hvad er jeres erfaringer og umiddelbare tanker om ovenstående. Fortsat god weekend. /Søren Sidst rettet: 28/11-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Clausen

Peter Clausen
bruger siden
06-01-2004

28-11-2009 kl. 20:30

Fuldstændigt korrekt dét er handelsprisen der er afgørende.

Denne handelspris er BB et godt sted, at tage udgangspunkt i.

Men du kan også benytte en tommelfinger regel om, at afgiften typisk udgør 60-64% af prisen incl. afgifter i DK (dvs. den danske handelspris).

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

29-11-2009 kl. 01:48

Hej med jer,

Tak - det giver også langt mere mening i min optik.

Et kort øjeblik troede jeg lige, at jeg havde fundet den perfekt bil. Men jeg tænkte sgu nok, at det var lidt for godt til at være sandt :-).

Jeg vil lede videre.

Tak for hjælpen.

/Søren