Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Benzinforbrug

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

29-04-2005 kl. 02:35

Jeg tror det er for tidligt at dømme den til at være uøkonomisk, du har jo kun kørt 6700 km. Det kunne jo være interessant at høre hvad andre med en lignende bil køre, men det er jo også det du efterlyser. Det kan godt betyde noget hvis dæktrykket ikke er som det skal være, eller hvis du har bredere hjul på bilen. Kørestil/måde kan også have en del at sige, også selv om man syntes man køre økonomisk i forvejen (har jeg konstateret). Jeg har selv forsøgt mig lidt og set en væsentlig forbedring i forhold til det normale benzinforbrug, selv om jeg efter godt 158.000 km kender bilen godt…….Med venlig hilsen Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2005 kl. 07:55

Dæktryk er OK, det er standardfælge jeg kører på. Jeg har haft 5 toyotaer tidligere og har med dem alle kørt lige så langt eller længere pr. km end foreskrevet, dog under de rette konditioner, vejr trafikforhold speederfod o.s.v.
Desuden har jeg engang deltaget i et kursus i økonomikørsel.

Med venlig hilsen

Peter

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2005 kl. 08:17

Har her til morgen snakket med hyundai, som siger at det er for tidligt at reagere på problemet. Bilen skal først have kørt 8 -10.000 km før man kan regne med forbruget. Hvad lige 1300 - 3300 km kan gøre i den forbindelse er mig uforståeligt, men hovedsagen er at Hyundai lytter og lover at prøve at løse problemet.

M.v.h

Peter

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

29-04-2005 kl. 10:58

Ja det lyder jo som om det hele er i orden, lige bort set fra benzinforbruget. Det er fint at Hyundai har erkendt at den ikke går langt nok nu, så har du også fat i den lange ende hvis det bliver ved at være sådan. Som dig må jeg sige at de biler (alle Honda) som jeg har haft/har har også kørt det fabrikken lover, med mindre jeg har gjort noget for at ødelægge økonomien (har dog eksperimenteret lidt så den nu kører overraskende langt)…………Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2005 kl. 15:25

Jeg er ejer af en Hyundai Getz 1,3 fra januar 05. Bilen har kørt 6700 km, og problemet er at jeg ikke kan få den til at køre mere end 12 - 13 km/l. Bilen kører kun langtur og jeg kører meget økonomisk jeg har altid kunnet få tidligere biler til at køre langt pr l. Hyundai lover 16,1 km/l i gns. så jeg synes jo det er mærkeligt. Værkstedet har rettet en tændingsfejl, men det har ikke hjulpet på problemet. Mit spørgsmål er om der er andre der har samme problem, og evt om problemet kan løses.

Med venlig hilsen

Peter Elberg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

29-04-2005 kl. 15:25

Jeg ved ikke hvor store muligheder der er for at være kreativ nå det kommer til oplysning af benzinøkonomi, det skal jo være efter en bestemt norm som er præcist specificeret. Så kan der sikkert findes biler som er mest økonomisk netop ved et kørselsmønster der ligner normen, og omvendt biler der er mindst økonomisk nå hverdagen ligner normen. Jeg tror ikke man får noget ud af at forsøge at kradse tabet ind hos forhandleren, denne vil måske hævde at det er fordi man har stjålet det hele. Måske var det rimeligt med en grøn afgift efter det faktiske forbrug, det kræver nok bare for meget administration……..Med venlig hilsen Kim