Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Benzinforbrug

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2005 kl. 07:55

Dæktryk er OK, det er standardfælge jeg kører på. Jeg har haft 5 toyotaer tidligere og har med dem alle kørt lige så langt eller længere pr. km end foreskrevet, dog under de rette konditioner, vejr trafikforhold speederfod o.s.v.
Desuden har jeg engang deltaget i et kursus i økonomikørsel.

Med venlig hilsen

Peter

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2005 kl. 08:17

Har her til morgen snakket med hyundai, som siger at det er for tidligt at reagere på problemet. Bilen skal først have kørt 8 -10.000 km før man kan regne med forbruget. Hvad lige 1300 - 3300 km kan gøre i den forbindelse er mig uforståeligt, men hovedsagen er at Hyundai lytter og lover at prøve at løse problemet.

M.v.h

Peter

Profil slettet

Profil slettet

29-04-2005 kl. 15:25

Jeg er ejer af en Hyundai Getz 1,3 fra januar 05. Bilen har kørt 6700 km, og problemet er at jeg ikke kan få den til at køre mere end 12 - 13 km/l. Bilen kører kun langtur og jeg kører meget økonomisk jeg har altid kunnet få tidligere biler til at køre langt pr l. Hyundai lover 16,1 km/l i gns. så jeg synes jo det er mærkeligt. Værkstedet har rettet en tændingsfejl, men det har ikke hjulpet på problemet. Mit spørgsmål er om der er andre der har samme problem, og evt om problemet kan løses.

Med venlig hilsen

Peter Elberg