Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Benzinforbrug for Primera 1,8 P12 årgang 2002

Kristian Arnskov Stokbæk

Kristian Arnskov Stokbæk
bruger siden
14-04-2008

21-08-2008 kl. 22:54

Vil høre om der er andre der har konstateret væsentligt højere benzinforbrug en opgivet. Jeg har en Primera 1,8 Acenta Stationcar fra 2002. Den er opgivet til 13,5 pr liter, dvs 7,41 L pr 100 i board computeren. Jeg bruger i gennemsnit ml 9 og 10 l pr 100 km , jeg tror at det mindste jeg har været nede på er 8,6 på en længere ferietur. Jeg bruger fartpilot så tit som muligt, så jeg forstår ikke at jeg er så langt fra hvad jeg burde køre. 2 liter mere pr 100 km mener jeg er lige i overkanten, hvad siger andre primera ejere??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Arnskov Stokbæk

Kristian Arnskov Stokbæk
bruger siden
14-04-2008

25-08-2008 kl. 11:25

Værkstedet hvor jeg har købt den siger at motorlampen skal lyse, hvis der er fejl i lampdasonden, men det gjorde din det?

Profil slettet

Profil slettet

28-08-2008 kl. 23:13

Regn aldrig med det sådan en boardcomputer fortæller, der er kun en vej til et reelt brændstofforbrug, ud og mål...

Kent Vestergaard Laursen

Kent Vestergaard Laursen
bruger siden
19-01-2006

16-10-2008 kl. 17:21

Jeg har selv en Primera 1,8 Sport stc. Jeg får den pt til at køre ca 14,5 km/l (omkring 7 l/100 km) - det varierer lidt. Men jeg kører også utroligt bevidst om mit benzinforbrug (kobler ud i god tid før kryds osv.) Men pudsigt nok går Primeraen endnu længere på mine vinterdæk (ca 1 km/l). Forklaring: mine vinterdæk er smallere end mine 17" sommerdæk og rullemodstanden i vinterdækkene (Continental) er sikkert en del mindre end i sommerdækkene (Bridgestone Touranza). Du skriver ikke noget om din dækmontering - men måske svaret ligger der?!

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2008 kl. 20:58

Hej Kristian, vi har en Visia 1,8 2001 og her ude på landet kan vi ikke få den til at ligge over 8,5 Pr 100 km. så du har ret, det er mere end opgivet, og har fået skiftet lambdaen, det hjalp ikke, så de må have kørt meget ned ad bakke da de oprindelige tester blev lavet, for den sags skyld, husk at papir er taknemligt, der kan jo skrives hvad som helst, men husk på at det er en yderst behagelig og stille bil at køre i, kræfter nok til en familie på 4 og bagage, herlig til lange ture, så du har fået meget luxus for få penge og alle medaljer har jo en bagside :-))