Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Både gode og dårlige sider af Kia Ceed

Kim Winther Hybholt

Kim Winther Hybholt
bruger siden
02-12-2006

18-12-2012 kl. 06:08

Ang. 2008 Kia Cee´d 1,6 5d. CRDi Sport, 115HK Jeg er tilfreds med vores køb af Kia ceed 1,6 CRDI, da den kører godt og når man sætter sig ind bag rattet, får man fornemmelsen af at det er kram, man sidder med i hænderne. Inden under det "tilfreds", skal det siges, at hvis IKKE der havde været den garanti med, som der nu er, havde melodien haft en anden lyd...... Dele jeg har fået skiftet på garantien : Komplette bremser foran (2 gange) komplette bremser bagpå (1 gang), bremsekalibre foran (1 gang), turbo (1 gang), "kødben" i begge sider (2 gange), tandstang (1 gang), gløderør (1 gang), lavet rust (2 gange). Jeg synes det er skræmmende at en ny bil, skal have skiftet så meget ud, på de første fire år. Og vil indrømme, at jeg er ved at kigge efter en anden, for hvad går der i stykker næste gang, når garantien er udløbet???? Det er ikke et spørgsmål, om den går i stykker, det er hvad der går i stykker. Er det kun mig der har været så uheldig?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Winther Hybholt

Kim Winther Hybholt
bruger siden
02-12-2006

19-12-2012 kl. 05:56

Vi har kørt ca 32.000 km om året, og har lige rundet de 130.000 km, så ja, vi har "kun" 20.000 km tilbage, inden garantien udløber.
Det med turboen, blev jeg også lidt urolig for, men Kia tilbød selv at skifte den, uden jeg skulle til at forklare. :-)
Jeg har fået kørt alt mit raseri ud, i de år jeg har haft kørekort, så er nok ved at blive lidt bedstefar i det, og kører stille og roligt. :-) Men det var det jeg fik at vide, var årsagen til at den skulle skiftes. At jeg ikke gav den nok gas.....
Så nu får den lidt pedal, engang imellem, så turboen ikke ryger igen. :-)
Eftersom man ikke kan få noget som helst, for brugte biler, tror jeg også vi beholder den, men er lidt skræmt af de ting der er skiftet indtil videre.
Jeg har sådan løst været ved at regne ud på hvor meget jeg har fået skiftet for, og det løber op i ca. 45.000 kr, plus arbejdsløn. Hvis vi siger den er på omkring 25.000 kr, bliver det alt i alt ca. 70.000 kr.
Kia tjener selvfølgelig på at sælge bilen, men tror ikke det er så meget. :-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

19-12-2012 kl. 10:18

Det er da godt nok meget Kia har skiftet på garantien, men hvis du ser efter, så ed det meste sliddele, og de skal skiftes på alle biler før eller siden.
Nogle mennesker kører omkring 50.000km på et sæt bremser, fordi de hele tiden lige skal bremse lidt før alle sving, andre kører over 100.000km på et sæt bremser, fordi de kun bremser når dcet er nødvendigt, men til gengæld så trykker på pedalen.

Med hensyn til turbo og gløderør, så kan det godt som Kia nævner være fordi du kører for forsigtigt og bilen soder til.

Kia Ceed er som sådan ikke nogen dårlig bil, og slet ikke i sammenligning med andre biler til samme pris, så behold du din Kia, men tænk over hvordan du behandler den.

Hilsen Lars

Kim Winther Hybholt

Kim Winther Hybholt
bruger siden
02-12-2006

19-12-2012 kl. 10:40

Hej Lars

Jeg tænker meget over hvordan jeg behandler min bil, og er nok en smule FOR perfekt, hvad angår brug.

Når jeg kører af motorvejen, bruger jeg ALDRIG bremseren, kun motorbremse, så det med at jeg trykker på bremsen inden et sving, kan ikke bruges i mit tilfælde.

I Kia Ceeds garanti bog, skriver de selv, at der er 2 års garanti på ALLE sliddele, uanset kilometer tallet. Så hvis der er nogen der har en Kia Ceed, hvor bremserne hopper eller andet, og er under 2 år gammel, vil jeg opfordre dem til at køre ned, og forlange at det bliver skiftet. Det gjorde jeg. Forhandleren hoppede ikke på den med det samme, men jeg var vedholdende, også skiftede de dem til sidst.

Jeg ved godt det ikke er en dårlig bil, ville bare høre om det kun er mig, der har været så uheldig.