Bilbasen Forum

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-02-2012 kl. 13:39

Når man ser disse billeder, tyder meget på, at den nok bliver den flotteste bil i klassen - hvis man da kan tale om flotte mini-mpv'er. http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1706371.ece Da det er en Ford, kommer den nok også til at have nogle af de bedste køreegenskaber i klassen. Priserne bliver nok heller ikke helt skæve. Og den kommende 1,0 motor med 120 hk lyder ualmindeligt spændende. Og så er der dørene, som vel uden tvivl må være det smarteste koncept i klassen, og straks får Meriva's bagudvendte døre til at se lidt upraktiske ud i sammenligning. Hvis rummeligheden bliver bare nogenlunde på niveau med Meriva, så har vi vist en klassevinder her..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-02-2012 kl. 15:59

Jeg tror nu ikke, at startprisen kommer under 200.000 kr - ihvertfald ikke listeprisen.
Mon ikke de lægger sig ca. på niveau med Meriva? Dvs. priser fra ca. 210.000 kr. Og ca. 250.000 kr for en interessant model mht. motor og udstyr.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

11-02-2012 kl. 15:49

AH. Nej selvfølgelig ikke. B stolperne bliver jo bare integreret i dørene, så når dørene er lukket er den lige så stærk som andre biler.
Men hvis dørene er åbne, ja så er den måske ikke så sikker...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-02-2012 kl. 17:42

Men men vi kan jo håbe den ikke er helt så livlig i styretøjet som den nye C-max.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

11-02-2012 kl. 20:06

T Nielsen skrev:
Men men vi kan jo håbe den ikke er helt så livlig i styretøjet som den nye C-max.

Hvad i alverden mener du med det ?
C-Max er da nok den bedst styrende MPV på markedet.

Du forveksler vel ikke direkte styring med livlig styring?
Måske er du bare vant til en bil, hvor man skal dreje rattet en halv omgang, før hjulene bevæger sig...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-02-2012 kl. 20:10

C-Max af den nye model skal man korrigere konstant også ve ligeud kørsel. Dette fænomen er beskrevet af andre der har testet den. Den er ikke rolig når den køre. Nu ved jeg godt hvad jeg har med at gøre .-) Narj pt køre jeg monde V6 ellers har det været Ford cmax bmw 320d bmw 523i mv.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

11-02-2012 kl. 23:23

Hej Ole

Lad mig sige det sådan..hvis din er helt rolig under alt slags kørsel, ja så er det godt. Dem jeg har prøvet er enorm følsomme, og man skal sidde og korrigere konstant, hvad enten vejen hælder en smule eller en smule vind. Er ingenlunde som modellen før. Flere test køre har beskrevet dette med styrtøjet. Men det skal da ikke skille os ad, generelt køre de super godt.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

12-02-2012 kl. 11:03

Hej Ole.

kan ikke huske men det var en dansk test køre der beskrev det lige da den var kommet til DK. Jeg husker jeg tænkte puha hvor er den livlig, ikke godt for mindre erfarne kørere. men måske kan der være forskel på hvor hård dækkene er pumpet, vi ved jo at forhandlere tit giver den lidt mere luft, så det føles som bilen køre let. Men fedt hvis din C-max er helt stabil. For de plejer at ligge rigtig god på vejen, også fokus. Men jo den b max ser spændende ud.