Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Aygo 1,4D med ujævn gang

Profil slettet

Profil slettet

10-03-2008 kl. 21:28

Jeg har købt en Aygo diesel, den kører ujævnt når jeg er kommet op i fart. mens toyota har den inde har jeg lånt en magen til og den gør det samme. har andre haft dette problem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2008 kl. 10:16

Den 1,4 motor i din onkels bil er en toyota motor, hvorimod aygo's dieselmotor er en psa-motor. Men bortset fra det, så har jeg hørt om det problem flere steder. Min egen hdi (2,0 90 hk) har lidt af samme tendens omkring 1800 omdrejninger, hvis vejen går en lillebitte smule nedad eller jeg har lettet lidt på speederen pga trafikken, så kan den godt "spjætte" lidt.
Så det må være når bilen balancere mellem at trække og motorbremse (hvor brændstoftilførslen jo cuttes helt) den ikke kan finde ud af det.
Men - jeg er ikke særlig klog (altså på mekanik/elektronik), så jeg har ikke løsningen på det - måske der findes en softwareopdatering. Ellers må japanerne sætte franskmændene i isolation uden vin og ost indtil de har lavet en ;-)...

Men hold fast over for værkstedet i at der skal findes en løsning. Spørg evt på citronik.dk (eller et peugeot-forum) om nogle har oplevet/fundet løsning på problemet.
Vh Anders

Sidst rettet: 12/3-08

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2008 kl. 17:11

Ja nøjagtigt.. værst ved 70km/t i 4g og 92km/t i 5g.. min har kørt 5000km og lønebilen havde kørt 7000km så skulle de vel være kørt til.

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2008 kl. 18:01

Har haft en fabia 1,4 TDI den savner jeg nu, den kørte aldrig under 20km/l på en tank, aygoen kører aldrig over 20 selvom den står til ca.24. om det har noget med hopperiet at gøre ved jeg ikke.

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2008 kl. 10:31

lige en lille afstikker fra emnet. PSA havde en overgang en "helt overdreven fabelagtig vild og balstyrisk" 92 hk udgave af 1,4 hdi. Hvor den blev af vides ikke. Den gled nok ud til fordel for 1,6 hdi med 92 hk - de har nok ikke hørt om det nye begreb "down-sizing" ;-)

Men bortset fra det, så forstår jeg ikke at de absolut skulle pille ved ydelsen på den motor i aygo/ci/107. Det lugter lidt af en om'er..

Jeg er glad for min hdi-bil, men ville til enhver tid vælge benzinmotoren til aygo (også for underholdningens skyld - den lyder næsten som en racerbil... altså næsten)

Profil slettet

Profil slettet

22-03-2008 kl. 23:39

Toyota mener det er "computeren" den er gal med så den bliver skiftet om et par uger. de har haft problemet før og det hjalp.