Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi-service i Sverige.

Michael -Kaaber

Michael -Kaaber
bruger siden
30-08-2008

20-12-2010 kl. 15:23

Hvis du står og skal ha' lavet service på din audi/skoda/vw og bor på sjælland, så overvej lige om ikke du skulle køre til Sverige. Er selv ejer af en A6'er fra 04 som stod og skulle ha' 'den store omgang'. Jeg søgte lidt på nettet, og læste alt muligt godt om motorcenter Skurup mellem Malmö og Ystad. Jeg bestilte så tid via mail, hvilket foregik meget nemt, de taler så alle forstår det, måske også fordi at 25% af deres kunder kommer fra Danmark. Men bilen blev afleveret og jeg fik en lånebil til et symbolsk beløb, og kørte derefter rundt og handlede ind. Og der kan være gode penge at spare, specielt på elektronik. De ringede så til mig da de havde gennemgået den, og spurgte om jeg ville ha' lavet de ting de synes skulle laves. Bilen kunne jeg så hente om aftenen, og det var meget fint arbejde de havde lavet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

20-12-2010 kl. 15:59

Positiv historie.

Har en Kammerat der lige har været i flensborg hos aut VW-værksted, for at få lavet hans Passat. Han skulle have skiftet tandrem, lavet stort service plus lidt andre småting. Prisen for det hele lå UNDER hvad de skulle have betalt for bare tandremsskiftet alene herhjemme.
En anden ting var at serviceniveauet var på et helt andet niveau af hvad man ellers er vant til herhjemme.
Så det var i hvert fald ikke sidste gang han ville benytte sig af den mulighed.

Det giver lidt stof til eftertanke, når man bare høre om den slags hele tiden.

Profil slettet

Profil slettet

20-12-2010 kl. 18:24

vores lands økonomi, at så mange får foretaget service på deres biler i udlandet,men det er åbenbart dyrt i Danmark i forhold til netop Sverige og Tyskland.

Gad vide hvad der går galt, for lønningerne er mig bekendt ikke meget lavere i Tyskland og Sverige. Og forskellen på momsen må ligeledes antages at være beskeden.

Så når det kan betale sig at køre (benzinudgifter mv) at køre til udlandet, må priserne åbenbart være "skruet op" på et niveau, som ikke er rimeligt.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

20-12-2010 kl. 20:21

Det er sikkert udemærket at få lavet service i Sverige, men den dag dit job bliver flyttet til Indien eller Rumænien kan du ikke tillade dig at pive.

Du kunne med stor sansynlighed have fået lavet det til samme pris på et uautoriseret værksted her i Danmark, så havde du sparet broafgiften og tabt arbejdsfortjeneste for en hel dag.

Profil slettet

Profil slettet

20-12-2010 kl. 20:36

at sige tingene på, men jeg er faktisk enig.

bruger siden
11-12-2004

20-12-2010 kl. 21:44

Måske er det hele bare et klokkeklart tegn på at der er mange ting der trænger til at blive lavet om herhjemme... så vi kan få mere konkurrencedygtige priser, så det ikke kan svare sig at få ordnet bil i udlandet...

Slobodan Seferovic

Slobodan Seferovic
bruger siden
10-08-2007

21-12-2010 kl. 13:55

Jeg går hvert år på ferie til Bosnien og Kroatien Jeg er stolt ejer af min Audi A4 og har lavet storservice med udskiftinig af bramse på forhjul og meget meget mere små ting som har kostet mig 4400 kr.Her i Danmark det har sagt i aut værksted at det koster kun udsk. af tandrem 7000 så værsegod.Jeg har haft dejligt ferie på adriatichavet 14 dag + bjerge ferie i Bosnien 7 dag + service i Audi værksted og alt i alt det kommer til at koster mig 17000 kr.

Michael -Kaaber

Michael -Kaaber
bruger siden
30-08-2008

18-01-2011 kl. 21:41

Ja, undskyld mit sene svar, men har ikke lige fået fulgt op på mit indlæg, som jeg kan se har givet lidt debat:-) Men ja, hjemmesiden hedder motorcenter.se og som sagt 25% danske kunder - ja det taler vel lidt for sig selv. Det kan SAGTENS betale sig. Var faktisk derovre igen for at få udskiftet mit brændstofsarmatur. Omregnet 2200 dkr. inkl. montering og moms. I DK koster det ca. 5000 dkr. for samme behandling. Så et hurtigt regnestykke hvis man står over for service+diverse, ja så er pengene også hjemme til lidt shopping:-) Held og lykke...