Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi A4 Cabriolet - er den praktisk og kan man køre i den hele året?

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

22-08-2011 kl. 18:23

Hej alle, Jeg er pt. en tilfreds ejer af en Mazda MX5 fra 1998. Men jeg går og leger lidt med tanken i forhold til at sælge den og så købe en A4 Cabriolet fra omrking år 2003. Jeg kan se at modellerne fra 2003 med den gennemprøvede 2,4 V6 motor efterhånden er til, at kommer i nærheden af. En af årsagerne til at skifte er, at jeg godt kunne tænke mig en bil, hvor jeg også kan køre ud om vinteren uden at skulle tænke på, at den ruster eller at kalechen tager skade. Endvidere kan der være mere end 2 i A4'eren. Det er ikke nogen hemmelighed at MX5'eren er slem når det kommer til rust, så vinterkørsel er et "no go". Men hvad med A4'eren? Kan den tåle den hårde danske vinter eller de ekstreme mængder vand vi har fået her henover sommeren? Hvad med kalechen? Tåler den sne? Jeg antager at selve teknikken og motoren er driftsikker? Jeg håber at I vil dele jeres erfaring med mig. På forhånd tak og god aften. Mvh. Søren P.S. Jeg er godt klar over, at jeg mister mit baghjulstræk, hvis jeg skifter til en A4 :)

Dette indlæg blev 22-08-2011 18:24 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg