Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi A4 Avant vs. Golf Variant

Rene T.

Rene T.
bruger siden
12-05-2008

13-05-2008 kl. 22:20

Audi A4 Avant (8H) vs. Golf V Variant Jeg behøver jeres input på valg mellem den netop udgåede Audi A4 Avant 2,0 TDI (Le Mans) eller den helt nye Golf V Variant 2,0 TDI DSG (7-trins) Sportline med den nye 'lille' 2,0 TDI commenrail dieselmotor, som ville kunne fungere perfekt sammen med DSG-gearet. Mine overvejelser angående Audi'en går i retning af, at der efterhånden er tale om en model med ældre teknologi. Dernæst er jeg lidt nervøs med hensyn til udsigterne på brugtvognspriser, hvor man kunne være bekymret for, at når salget af den nye Audi A4 Avant rigtig kommer i gang, så presser dette prisen på den udgåede model – desuden har rigtig mange SMC-medarbejdere tilsyneladende købt en Audi A4 Avant i enten Le Mans eller Mulsanne udgaven, hvilket også kunne presse priserne yderligere ned. På positivsiden tæller det, at Audi'en er en super velkørende og flot bil, som er super godt bygget. Med hensyn til Golf Variant'en så kan man få en vogn med en total lækker gearkasse samt højt udstyrsniveau til en forholdsvis rimelig pris. Jeg hører gerne om jeres erfaringer med den nye Golf Variant, især om valg mellem TDI eller TSI i lyset af de efterhånden meget høje diesel priser. Mit kørselsbehov ligger på ca. 30-35.000 km om året. På forhånd tak! Med venlig hilsen René Sidst rettet: 13/5-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2008 kl. 09:55

Den nye A4 kommer da snart som avant - er det ikke økonomien der tæller så tag da den. Har prøvet sedanen med den lille diesel, der kører som en benziner og er helt lydløs. Golf 5 har ikke helt så god en undervogn som A4 og er en model fra 2004 - selv om den først kom som st.car sidste år. Men Golfen er jo langt billigere så du kan egentlig ikke helt sammenligne dem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg