Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

artikel om farvevalg

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2011 kl. 12:29

http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1185364/biler-i-skrappe-farver-mister-vaerdi/ Jeg synes denne artikkel er ret mangelfuld ! det er da klart at forhandleren i artiklen kun vil give 3000-5000 kr mindre for en rød C1, da det jo ikke er en metallak og derved har kunden jo betalt 3500 kr mindre for bilen end en tilsvarende sølv i metallak. Jeg ved godt at man kan få rød i metallak, men jeg er kun delvis enig i at en bil til 300.000 kr mister meget mere i eks. rød end i sort. Man kunne jo forhandle sig frem til en god rabat hvis man ønsker en rød bil, så man kan tage højde for et fremtidigt værditab.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

05-02-2011 kl. 14:21

Der kan selvfølgelig være enkelte undtagelser, hvor en bil i rød eller andre kraftige farver er lige så eftertragtede (eks. en rød Alfa).
Men hovedkonklusionen med at de sikre farver, især for lidt dyrere biler, er sort,grå, sølv er rigtig.
Det kan jo godt være at du kan sælge en bil i en "usikker" farve til samme pris, hvis du finder den rigtige køber, men der er bare færre købere til disse farver, hvilket gør det sværere.

Du skal ikke regne med at få "farverabat" på en ny bil, så risikoen/evt. tab kommer du selv til at hænge på uanset hvad.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

05-02-2011 kl. 18:31

Jeg snakkede med en gut for nogen tid siden. Han var tidligere Bilsælger, havde bl.a. været hos VW/Audi og Opel og en større brugtforhandler.

Jeg spurgte ham ang farvevalget på bilen, hvor meget det betød.
Og han sagde at det havde meget at sige at bilen har den rette farve. De små bybiler, kan bedre klare de lidt specielle farver som Rød, Gul og de hvad de ellers finder på. Men de større biler, som f.eks Audi A4 betød det ret meget. Netop pga at det er svært at finde en køber til en Rød A4. Så det kunne nemt blive +20-30.000 mindre i bytte for sådan en bil, da de ikke ved hvor længe de skal have bilen holdende.

Han fortalte også at når der var nogen der bestilte ny bil, så rådede de også kunderne til at vælge de rette farver. netop pga de forventede ret store værditab i forbindelse med forkert farvevalg.

Så det har MEGET at sige at man vælger rette farve.