Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-03-2009 kl. 22:43

hvis hjulet spændes på med luftnøgle kan man komme til at trække den en ganske lille smule skævt på - og så er fanden løs. Hjulet og bremseskive sidder derefter begge skævt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jess M. Rømer

Jess M. Rømer
bruger siden
15-01-2006

26-03-2009 kl. 19:33

Jeg har haft og har stadig samme problem på min Skoda Octavia Combi 2003

Har fået skiftet skiver, drejet skiver til, drejet skiver mens de sad på navet. Det holder i små 5000 km max, så kommer fejlen igen stille og roligt.

Også her ved svage opbremsninger, ved moderat bremsning er der ingen problemer. Men ved kraftige opbremsninger hopper hele bilen, som om den er ved at hoppe af vejen.

Det er brembo skiver der er sat på har jeg fået at vide, men det kan ikke være være super kvalitets brembo skiver der er brugt. Hvis der er forskellige typer?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-03-2009 kl. 20:38

Hej.

Jeg er også ejer af samme bil og årgang, og har haft de samme problemer. Jeg er blevet oplyst at det er en kendt fejl på bilen som der ikke er så meget at gøre ved desværre.. Den eneste trøst er at rystelserne fortager sig når skiverne bliver slidte. Alle tiltag til at rette fejlen er kun kortsigtet fordi problemet vender tilbage efter få tusinde kørte km.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jess M. Rømer

Jess M. Rømer
bruger siden
15-01-2006

31-03-2009 kl. 18:49

Måske er det bøsningerne, jeg ved det ikke.

Jeg har haft værkstedet til at montere dem hver gang.

Jeg ved bare at når skiverne er skiftet, så bremser bilen fint og uden at ryste igen. Men de kommer igen efter kort tid.

Så uden at have den store expertise på dette felt kan jeg ikke se fejlen skulle ligge i andet end skiverne?

Jeg går ud bilen bremser som den skal på baghjulene, men jeg skal til syn inden en måneds tid, så der får jeg syn for sagen vedr. baghjulene ;)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-04-2011 kl. 21:44

hej
prøv at se indlæg på teknik.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg