Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Alt for dyre biler i "dit bilmarked"

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2007 kl. 19:49

Er det bare mig eller er de priser som er i bladet dit bilmarked altså for høje ? det er mest de private sælgere som jeg synes sætter deres priser alt for højt. Hvis du kigger på den blå avis, så kan du nemt finde den samme bil til under 25 % billigere og det er en del hvis bilen koster 50.000 kr. ( 37.500 kr. ) Folk tror desværre at de har guld mellem hænderne, eks. hvem gider betale 89.000 kr for en 13 år gammel Golf GTI med over 280.000 km på tælleren ? uanset hvor velholdt den er ? Jeg har nu ikke sammelignet priserne på bilbasen med DBA.dk....endnu Sidst rettet: I dag kl. 19:50

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

20-10-2007 kl. 19:59

jamen så blev vi alle lidt klogere, det er tilsyneladende ikke kun forhandlerne der vil have noget for varen.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

20-10-2007 kl. 21:46

Jeg har konstateret det samme her på siden. F.eks er Audi A4/A6 diesel biler langt dyrere hos de private end hos forhandlerne.

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2007 kl. 08:56

Jeg taler ikke om forholdet mellem private og forhandler, men om de private for tager alt for høje priser i forhold til andre steder, DBA.dk m.m.

Jeg kan også se at flere forhandlere har den samme bil til salg i over 1 ½ år ? hvad for de ud af at indrykke den om og om igen + det koster vel mere end at sætte den ned med 10.000 kr ?

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

21-10-2007 kl. 14:35

Ja, det er underligt. Men der en nu også en tendens til at private forlanger det samme eller mere end forhandlere gør for tilsvarende biler......det er der ingen logik i.....
At der står biler i lang tid ved forhandlere, viser vel blot at det er blevet svære at sælge brugt, når banker og finansieringsselskaber sammentemmende opfordrer til at købe nyt. for det er billigere....(læs de tjener mere :-) )

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2007 kl. 18:38

Jeg tror bestemt at en forhandler tjener meget mere på en brugt end en ny bil.

Jeg fik nemt 10.000 kr i nedlagt over mail på en brugt bil til 40.000 kr, så de tjener godt på brugte biler.

Husk på at en Toyotaforhandler kun tjener ca. 6.000 kr på en ny Aygo før rabat!