Bilbasen Forum
Alfa Romeo 156 RST2 2.0 JTS
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
26-10-2008 kl. 12:12
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
26-10-2008 kl. 13:55
Tak for svarene.
Jeg har naturligvis tænkt mig, at få en FDM attest på vognen for det er jo om, at udnytte de fordele FDM tilbyder.
Allan - alternativet er en tysk bil, f.eks. en Golf4.
Hans Henrik - Ja bilen var netop tæret op af vand der løb inden i karossen, hvilket jo var meget ærgeligt. Med hensyn til olieforbruget så er det jo lidt af et klassisk problem for Alfa'er, så den er jeg med på. Min tidligere Alfa var også meget tørstig.
Sidst rettet: 26/10-08
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
26-10-2008 kl. 14:00
Det plejer jo, at være en plus når tyskerne har en finger med i spillet.
Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007
28-10-2008 kl. 22:05
Jeg har en 2004 156 RST 1,9 jtd16v så samme motor er det ikke men resten er jo det samme.
Jeg har haft den fra ny og har pt rundet 272.000 km i den :-)
Som du selv siger så skal den være rustbeskyttet og det fra så tidligt som muligt, og som også sagt så vil en fdm test eller lign. være en god ide.
Det eneste elektriske problem jeg har haft på min har været en lysene airbag lampe og 1 gang hvor den gik på nødprogram pga ir i et multistik ude i motorrummet, det blev klaret med lidt rens og noget fedt af car centre.
Airbaglampen lyser som regel når man har kørt et af forsæderne frem og tilbage et par gange pga stikket til airbagen i sædet, som sidder under sædet, derved mister forbindelsen (fucking bosch lort .-))
Så har jeg haft en defekt EGR ventil ved 265.000 km og skal skifte trækaksler nu ved 272.000 km
Resten har været normale sliddele så som bremser 3 gange, 2 gange øverste bærearme foran (300 kr stykket) kødben foran 2 gange(stabilisatorsvingarme 200 kr stykket) støddæmpere skiftet 1 gang (til komplet novitec undervogn) kobling skiftet 2 gange og svinghjul skiftet 1 gang, xenon pærer skiftet ved 180.000 km ( ca 2200 timer) 2 nye forruder pga stenslag og 2 hjullejer.
Dertil kommer normal service for hver 20.000 km med hvad det nu indebærer.
Alt i alt er jeg meget glad for bilen, den kører stadig som en drøm, olieforbrug nu og forud er ca 0.4 l pr 20.000 km, og det år hvor den var dyrest for mig kostede den 50.000 kr men det var også incl forrude, bremser (skiftet til brembo) kobling, svinghjul, xenonpærer, novitec undervognen og de normale service, det holdt op med 60-65.000 km om året i kørsel bliver det ikke dyrt pr km.
Må jeg forresten ikke henlede opmærksomheden på www.cuoresportivo.dk og www.alfaklub.dk samt www.alfasmeden.dk der får du alle de svar du kan ønske dig fra alfisti.
God fornøjelse med alle dine prøveture det er jo altid sjovt.
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
29-10-2008 kl. 18:11
Først og fremmest tak for dit svar.
Jeg er faktisk pt. medlem af Alfa Klub Danmark idet jeg meldte mig ind i klubben da jeg i sin tid købet min første Alfa. Så jeg er godt bekendt med især: http://www.cuoresportivo.dk.
Grunden til, at jeg oprettede et indlæg her på BB er, at jeg også har brug for at høre andres oplevelser med Alfa Romeo end lige dem der er tilmeldt Alfa Klubben. De alfister man finder på f.eks.: http://www.cuoresportivo.dk vil jo uden lige have en tendens til kun, at fokusere på de positive områder og oplevelser.
Men tak for den gode gennemgang af de reparation du indil videre har været igennem. Det giver et godt billede af hvad man kan forvente af udgifter.